پیام ویژه

آخرين مطالب

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

انتقام ایران از اسرائیل دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد/ رژیم صهیونیستی راه نجاتی دارد که آن درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی است سياسي

انتقام ایران از اسرائیل دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد/ رژیم صهیونیستی راه نجاتی دارد که آن درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی می‌گویند چرا جمهوری اسلامی انتقام نمی‌گیرد و نیرو‌های مسلح می‌ترسند. دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد من فکر می‌کنم با تفکر و تعقل باید حرف زد. رژیم صهیونیستی راه نجاتی دارد که آن درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی است. آیا مجلس باید به نیرو‌های مسلح فشار بیاورد؟ خیر.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس در همایش شورای وحدت با عنوان «وحدت برای تحول» گفت: به نمایندگانی که توانستند رای مردم را جلب کرده و پای به عرصه خدمت‌گزاری به مردم بگذارند، تبریک می‌گویم. از نظر امیرالمومنین چهار چیز باعث فروپاشی حاکمیت‌ها است؛ اصول را نادیده گرفتن یکی از آن چهار مورد است.
اگر به عملکرد مجالس و دولت‌ها نگاه کنیم مجالسی کارآمد بودند که بر اصول و ارزش‌ها پایبند بودند. هرکدام از مجالس پشت به آرمان‌ها بودند در آن‌ها تشویش و درهم ریختگی و هدر رفتن فرصت‌ها به چشم می‌خورد. دولت‌ها در نیمه اول کار خود مشغول یادگیری و ریل‌گذاری هستند و نیمه دوم را صرف کار‌های پوپولیستی می‌کنند تا رای جمع کنند. اگر شما به مجلس نگاه کنید در آن برای تصویب ماده‌ای مخالف و موافق حرف می‌زنند. در طرح مسائل دیگر و تذکرات، انقدر نه مخالفت معلوم می‌شود و نه موافقت. تمسک به فروع و پشت کردن به شایسته سالاری دولت‌ها این موضوع را رقم می‌زند و مجالس می‌توانند کمک کنند در انتخاب وزرا این اتفاق بیفتد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز امنیت اقتصاد و فرهنگ بر هم تاثیرگذار هستند و هرکدام حوزه جدا ندارند و هر کدام موثر از حوزه دیگر است. امروز در داخل وضع آشفته‌ای نداریم میزان مشارکت با همه نارضایتی‌های مردم و با همه بی عرضگی‌هایی که داریم خوب بود و دشمن مایوس شد. وقتی رای باطله زیاد شد یعنی مردم فهیم هستند مردم می‌گویند اصل نظام را قبول داریم، اما شما را قبول نداریم. مجلس می‌تواند درافزایش سرمایه اجتماعی تاثیر داشته باشد. مجلس یازدهم کار‌های بزرگی انجام داد. بسیاری از قوانین با زندگی مردم در ارتباط است.
وی تصریح کرد: همزمان با جلسات صحن بیش از چهل نماینده در کمیسیون تلفیق کار می‌کنند. من پیشنهادم به دو رئیس مجلس دهم و یازدهم این بود که ما یک طرحی برای برون رفت از این وضعیت داشته باشیم. برون رفت از وضعیت فعلی با فکر اتفاق می‌افتد. باید برای بهبود وضعیت اقتصاد ستاره‌های آسمان اقتصاد را دور هم جمع کنیم. امروز بسیازی از خواص ما کنار هستند و احساس می‌کنند باطل هستند. دستگاه عریض و طویل مرکز پژوهش‌ها در زمینه استفاده از نخبگان کوتاهی کردند. خروجی چه کار‌هایی انجام شده است.
ما تمرکزی برای راه‌های برون رفت از وضعیت موجود نداریم. بعد از تهیه یک تیم مشخص در جهت استفاده از نظرات نخبگان در ادامه باید تیمی تهیه کرد تا بتوانیم دولت را اداره کنیم. همین امروز دچار ناکارآمدی شدیم و این نارضایتی در مردم اتفاق افتاده است لذا رسالت مجلس سنگین است و سرمایه اجتماعی با فعالیت ما گره خورده است.
این نماینده درباره وضعیت امنیت منطقه تصریح کرد: در گذشته شاه ژاندارم آمریکا در منطقه بود. اگر امروز هیچ دستاوردی هم انقلاب نداشته باشد، اما دیگر نمی‌توانند این انگ و اتهام را به جمهوری اسلامی بزنند که از قدرتی خط می‌گیرد. در طرح جدید خاورمیانه می‌خواستند جمهوری اسلامی از خاورمیانه بزرگ حذف شود و اسرائیل محور باشد، اما جمهوری اسلامی باقی مانده و در همه صحنه‌ها تاثیرگذار است. حتی معامله قرن هم نتوانسته تاثیر بگذارد.
می‌دانید کف اجرای معامله قرن 400 میلیارد دلار بود که خروجی آن عادی سازی روابط کشور‌های اسلامی با اسرائیل بود. اگر داستان غزه اتفاق نمی‌افتاد و منافع نظام سلطه با کشور‌های اسلامی گره می‌خورد، تمام آرمان‌های فلسطین از بین می‌رفت. اما می‌ارزید که این هزینه داده می‌شد تا آرمان‌های فلسطین باقی بماند.
وی گفت: برخی می‌گویند چرا جمهوری اسلامی انتقام نمی‌گیرد و نیرو‌های مسلح می‌ترسند. رژیم صهیونیستی راه نجاتی دارد که آن درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی است. آنگونه که جمهوری اسلامی از غزه حمایت معنوی دارد با تقدیر و حکمیت عمل کرده و حق انتقام را محفوظ دارد. جمهوری اسلامی نمی‌خواهد آغازگر جنگ باشد و اگر اسرائیل آغازگر جنگ باشد به فرموده امام بزرگوار ما و طبق آن چیزی که وعده داده شد، اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد.
ذوالنور گفت: در مصوبات شورای امنیت ملی با اذن رهبری عمل خواهد شد. حوزه فرماندهی قوا بر اساس امنیت ملی اتفاق می‌افتد. دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد من فکر می‌کنم با تفکر و تعقل باید حرف زد. مسئولین اجرایی و نمایندگان شورای امنیت مستشاران رهبری انقلاب هستند.
وی تصریح کرد: آیا مجلس باید به نیرو‌های مسلح فشار بیاورد؟ خیر، نباید بر اساس فشار مجلس به نیرو‌های مسلح عمل کرد. ملاحظات این حوزه باید بر اساس منافع و امنیت ملی باشد نه بر اساس مطالبات مردم. کمیسیون امنیت ملی مستشار رهبری نیست می‌تواند در راستای اجرای فرامین رهبری تاثیر داشته باشد و در این دو دوره‌ای که من حضور داشتم پنج دقیقه هم خدمت رهبر انقلاب نرسیدیم. اما ریاست مجلس در شورای امنیت حضور دارد، ولی یک رای دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1476252/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیرعامل OpenAI درباره آینده هوش مصنوعی چه تصوری دارد؟

کامپیوتر جدید کورسیر با پنل چوبی و سیستم خنک‌کننده مایع از راه می‌رسد

بارش شدید تگرگ در دُرُح خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی گلستان: ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند

پیش بینی بورس در هفته جاری

ساعت 2024 امیزفیت با بدنه فولادی و شارژدهی 11 روزه معرفی شد

چطور برای افغان ها کار هست، برای ایرانی ها کار نیست؟!

اصولگرایان برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند / رابطه دولت رئیسی با غرب از موضع ضعف است / همه‌چیز را رها کرده‌اند، چسبیده‌اند به حجاب!

مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی

تحقق درآمد 440 میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم

به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند

تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت

آتش سوزی انبار لاستیک در شیراز مهار شد

رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود

بانکی پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند

61 میلیارد دلار هم برای اوکراین پیروزی به دنبال نمی‌آورد

نقص فنی مینی‌بوس حادثه‌‌ای عجیب آفرید

مشخصات کامل سیستم مورد نیاز بازی Hellblade II که با دیدن آن تعجب می‌کنید

هواوی لپ‌تاپی با تمرکز بر هوش مصنوعی می‌سازد

اعلام فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی

نقش سدها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان

سه مطالبه اصلی کارگران از دولت در سال جاری

دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود

سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت

بازی Tomb Raider احتمالاً جهان‌باز می‌شود

49 درصد بریتانیایی‌ها تمایلی به خرید GTA 6 ندارند

هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس

زنگ خطر برای بنزین؛ واردات چقدر جدی است؟

رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا 1404

علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد؛ یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق، ولی خدا می‌زند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید می‌تازد و امروز هم این‌چنین هستند

آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید!

اهدای بیش از 5 هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

افزایش 4 میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی

نجات خانواده 11 نفره گرفتار در کوه بعد از 5 ساعت جستجو

اتصال 137 هزار مودی به سامانه مودیان مالیاتی

بازی/ Grow Turret؛ در برابر نفوذ دشمن بایستید

دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد

تصاویر ماکت آیفون 16، آرایه جدید لنزها و تغییرات دیگری را نشان می‌دهد

رالی «موج سرخ» در ترکیه

این دوچرخه یک هدیه ویژه به‌همراه دارد؛ آیفون 16 رایگان!

فوران چشمه فصلی سراب دره شهر از دل کوه

هراز یکطرفه شد

ابلاغ برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 اواخر مهر ماه معرفی خواهد شد

هشدار وزش باد شدید در تهران

رودخانه دز طغیان کرد

نرم‌افزار محبوب Good Lock سامسونگ وارد گوگل پلی شد

قابلیت جدید ایکس برای کاربران پریمیوم؛ خلاصه‌سازی مطالب با هوش مصنوعی Grok