پیام ویژه

آخرين مطالب

پراجکت سندیکیت: چرا ترامپ نمی‌تواند در انتخابات آمریکا پیروز شود؟ بين الملل

پراجکت سندیکیت: چرا ترامپ نمی‌تواند در انتخابات آمریکا پیروز شود؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - اکو ایران /متن پیش رو در اکو ایران منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
رفتار نابهنجار ترامپ، لفاظی‌های ضد دموکراتیک و تهدیدات علیه مخالفانش به شکست او در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر کمک خواهد کرد. اما این ترکیب جمعیتی آمریکا است که در نهایت ترامپ را به بازنشستگی دائمی می‌فرستد.
دونالد ترامپ نامحتمل ترین رئیس جمهور آمریکا بود. زمانی که او کمپین خود را در سال 2016 راه اندازی کرد، نزدیک‌ترین جایگاهی که به مقام اجرایی داشت، تظاهر به اخراج شرکت‌کنندگان در یک برنامه تلویزیونی با مضمون تجاری بود. هر چقدر هم که مضحک به نظر برسد، تصویر ترامپ که پشت میز بزرگ اتاق هیئت مدیره نشسته و عبارت معروف خود را به زبان می‌آورد - «تو اخراجی» - میلیون‌ها رای دهنده آمریکایی، از جمله بسیاری از کسانی که قبلا رای نداده بودند را متقاعد کرد که او مردی است که می‌داند چگونه کارها را انجام دهد.
به نوشته پراجکت‌سیندیکیت، این تصور، همراه با زمان‌بندی خوب و خوش شانسی، ترامپ را قادر ساخت تا هیلاری کلینتون را در رقابتی که به نظر می‌رسید سفارشی برای پیروزی او ساخته شده بود، شکست دهد. اما برخلاف آنچه ترامپ ممکن است ادعا کند، پیروزی او بسیار نزدیک بود. در واقع، از نظر تعداد کل آرا، او با 2.8 میلیون رای شکست خورد - اختلافی بیشتر از هر رئیس جمهور دیگر در تاریخ ایالات متحده.
از آن زمان، ترامپ سمی برای صندوق‌های رای بوده است. در انتخابات میان دوره‌ای 2018، دموکرات‌ها حزب جمهوری خواه ترامپ را شکست دادند. در انتخابات ریاست جمهوری 2020، ترامپ با اختلاف اندکی در کالج الکترال، و در آرای مردمی با اختلاف زیادی شکست خورد. در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022، نامزدهای انتخاب‌شده ترامپ در سراسر کشور شکست خوردند و نامزدهای دموکرات یا کرسی‌های خود را حفظ کردند یا کرسی‌های جمهوری‌خواهان را در ایالت‌های کلیدی - از جمله آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین - اغلب با اختلاف زیادی به دست آوردند.
در حالی که این ناکامی‌ها ممکن است عامل برخی نارضایتی‌های جمهوری‌خواهان باشد، ترامپ در نهایت کنترل دستگاه حزب، رهبری و افراطی‌ترین اعضای آن را در دست گرفت. این الگویی است که جمهوری خواهان اواخر امسال از آن پشیمان خواهند شد، زمانی که ترامپ و حزب جمهوری خواه هر دو با شکستی ویرانگر در انتخابات روبرو شوند.
تغییر بزرگ در ترکیب جمعیتی
رفتار نابهنجار ترامپ، لفاظی‌های ضد دموکراتیک و تهدیدات علیه مخالفانش به شکست او در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر کمک خواهد کرد. اما این ترکیب جمعیتی آمریکا است که در نهایت ترامپ را به بازنشستگی دائمی می‌فرستد. این حکمت قدیمی که «ترکیب جمعیتی سرنوشت است» - که توسط فیلسوف فرانسوی، آگوست کنت ابداع شد - ممکن است بیش از هر انتخابات ریاست جمهوری قبلی، نتیجه این رقابت را تعیین کند.
بین انتخابات 2016 و 2024، حدود 20 میلیون رای دهنده مسن‌تر خواهند مرد و حدود 32 میلیون جوان آمریکایی به سن رای دادن خواهند رسید. بسیاری از رای دهندگان جوان از هر دو حزب متنفر هستند و جمهوری‌خواهان به طور فعال (عمدتاً از مردان سفیدپوست) در محوطه دانشگاه‌ها یار گیری می‌کنند. اما موضوعاتی که در قلب نسل زد عزیزتر است - مانند حقوق باروری، دموکراسی و محیط زیست - باعث می‌شود اکثر آن‌ها به دموکرات‌ها رای دهند.
واقعیت این است که از زمان ورود ترامپ به سیاست ایالات متحده در سال 2016، حزب جمهوری‌خواه پیرتر، سفیدپوست‌تر، مردانه‌تر و افراطی‌تر شده است. همچنین کوچک‌تر شده است و عدم تمایل ترامپ به گسترش پایگاه حامیان خود، جذب میانه‌روها و مستقل‌ها را اگر نگوییم غیرممکن، دشوار می‌کند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تعداد رای دهندگان بیشتری نسبت به ترامپ در دسترس خود دارد. این بدان معنا نیست که پیروزی آسان خواهد بود، اما به این معنی است که او می‌تواند از در خانه ماندن رای دهندگان بیشتری جان سالم به در ببرد. اگر ترامپ بخواهد برنده شود، به حضور همه رای دهندگان احتمالی در حزبش نیاز دارد و باید از آمریکایی‌هایی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند رای بگیرد، کسانی که ممکن است از مدت‌ها پیش با او بد بوده باشند، نه تنها به خاطر رفتار شخصی‌اش، بلکه همچنین به دلیل سیاست‌هایش.
حزب جمهوری خواه در هر موضوع مهمی که مردم آمریکا با آن مواجه هستند، طرف اشتباه است. حقوق باروری را در نظر بگیرید. دادگاه عالی ایالات متحده که توسط جمهوری خواهان ربوده شده بود، در سال 2022 تصمیم گرفت قانونی را که حقوق سقط جنین را برای نیم قرن تضمین کرده بود، لغو کند. قانونگذاران ایالتی فوق محافظه کار سقط جنین را حتی در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم غیرقانونی اعلام کرده‌اند. این روند زنان و میانه‌روها را محکم‌تر به آغوش دموکرات‌ها سوق داده است - یا حداقل، به اردوگاه بلاتکلیف‌ها یا «هر کسی جز ترامپ».
خصومت جمهوری‌خواهان مسن با ترامپ
در مورد امنیت ملی، ترامپ اغلب خود را با دشمنان سنتی آمریکا همسو می‌کند و در نتیجه باعث ناراحتی، عصبانیت یا سردرگمی یک گروه اصلی انتخاباتی می‌شود. بسیاری از جمهوری‌خواهان مسن‌تر هنوز روح دوران رونالد ریگان را با خود دارند و آمریکا را به‌عنوان «شهری درخشان بر روی یک تپه» می‌بینند، فانوسی از آزادی و دموکراسی برای مردم سراسر جهان. برای کسانی که به اندازه کافی مسن هستند که جنگ سرد را به یاد بیاورند، روسیه دشمن آمریکایی است.
این جمهوری‌خواهان عمدتاً تهاجم روسیه به اوکراین دموکراتیک را غیرقابل قبول می‌دانند: یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که 43 درصد جمهوری‌خواهان معتقدند که ایالات متحده کمک‌های کم یا کافی به اوکراین ارائه می‌کند. آنها مطمئناً تهدیدهای ترامپ مبنی بر ترک ناتو و تشویق تجاوز روسیه به اعضایی که به تعهدات هزینه‌های نظامی خود عمل نمی‌کنند، را تایید نمی‌کنند. علاقه ترامپ به کشورهای استبدادی - از روسیه گرفته تا مجارستان تا عربستان سعودی - برای آن‌ها یک پرچم قرمز بزرگ است.
تا این هفته، جمهوری خواهان هنوز گزینه دیگری داشتند: نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل. به نظر می‌رسد حملات هیلی به سوابق سیاستی ترامپ تأثیر داشته است. در انتخابات مقدماتی در سه ایالت، او حدود 30 درصد آرا را به خود اختصاص داد. اما هیلی اکنون پس از شکست در انتخابات مقدماتی «سه شنبه بزرگ» در 14 ایالت، به مبارزات انتخاباتی خود پایان داده است.
با این حال، تا کنون، هیلی از حمایت از ترامپ خودداری کرده و اعلام کرده است که به او بستگی دارد که حمایت رای دهندگان خود را جلب کند. و دلیل خوبی برای تردید در موفقیت او وجود دارد. در واقع، بسیاری از حامیان هیلی به جای رای دادن به ترامپ در ماه نوامبر، احتمالا یا در خانه می‌مانند یا به بایدن رای می دهند. در آیووا، 49 درصد از افرادی که به هیلی رای دادند، گفتند که دقیقاً همین کار را انجام خواهند داد.
ترامپ در انتخابات 2020 شکست خورد و سپس به شورش دامن زد. از آن زمان، او نه لفاظی و نه رفتار خود تعدیل نکرده است. برعکس، او افراطی‌تر شده است. اگر این امر حتی به میزان اندکی از حضور رای دهندگان جمهوری خواه بکاهد، ترامپ در آستانه شکست بزرگی است. به سادگی رای دهندگان آمریکایی کافی برای بازگرداندن او به کاخ سفید وجود ندارند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1469266/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

دستگیری قاتل 35 ساله در کمتر از 3ساعت

سانحه مرگبار رانندگی 3 کشته بر جای گذاشت

آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری/ تصاویر

نسخه جدید بن‌سلمان- بایدن برای تغییر چهره منطقه

کنایه «عصر ایران» به دولت: تعداد کارخانه‌های احیاشده هر بار هزارتا زیادتر می‌شود

پیرمرد هتاک ورزشگاه آزادی بازداشت شد!

قیمت جدید تخم‌مرغ؛ هر شانه چند؟

قدرتمندترین گوشی اندرویدی دنیا را نه سامسونگ ساخته و نه شیائومی

آنر Magic 6 RSR Porsche Design برای عرضه در بازار جهانی معرفی شد

نماینده کارگران در شورای عالی کار: روشنگری هم «تحریک» محسوب می‌شود

جزییات عملیات هلال احمر برای یافتن "یسنا" دختر گمشده اهل گلستان

انهدام شبکه شیطان پرستی توسط پلیس

گرفتاری خودروها در آبگرفتگی خیابان‌های شهر شوش

تصاویری از «یسنا» در آغوش خانواده پس‌از 4 روز مفقود بودن

احتمال بیکار ماندن جوانان در کدام استان بیشتر است؟

جنجال قرارداد چینی شهرداری تهران؛ شفافیت کجاست؟

5 تغییری بزرگی که آپدیت فال‌آوت 4 به بازی آورده است

پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی

رشد وحشتناک نقدینگی طی 22 سال

افشاگری در دادگاه؛ مایکروسافت به‌دلیل ترس از گوگل روی OpenAI سرمایه‌گذاری کرد

جنگ کریدورها در خاورمیانه

تصاویری از معاینه پزشکی "یسنا" در بیمارستان

قیمت انواع شکر بسته بندی موجود در بازار

ستون سرکوب

تحلیل ظریف از نقشه ضدایرانی

نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش

ترمز گرانی مسکن در «شیپور» و «دیوار» کشیده می‌شود

آزادی 28 زندانی پاکستانی در هرمزگان

مقام مسئول: کانال های تلگرامی دنبال سود جویی و بهم ریختن بازار ارز بودند

نرخ بهره بین بانکی اندکی کاهش یافت

آنتروپیک نسخه iOS چت‌بات Claude را منتشر کرد

باگ‌های آزاردهنده جدیدی وارد ویندوز 11 شده‌اند

اثبات حقانیت مواضع ایران درباره آمریکا

اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند

دادستان کلاله: تحقیقات تا زمان دستگیری همه عوامل دخیل در مفقودی "یسنا" ادامه دارد

محور هراز و آزادراه تهران-شمال قفل شد

جلوگیری از 3 هزار سقط عمد جنین سالم در کشور

جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز

توفان شدید گرد و غبار در مسیر زاهدان به زابل

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی: ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

چند درصد چک‌ها در اسفند 1402 برگشت خورد؟

این گوشی مچ همه میان‌رده‌ها را می‌خواباند؛ حتی پوکو X6 پرو

محسنی اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند

بیمه دی یکی از فرصت های خوب سرمایه گذاری در سال 1403

سفر سرنوشت‌ساز گروسی به تهران

رادان: دشمن با تمام توان درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است

رانت شیرین 69 میلیارد دلاری برای واردکنندگان

سکون بازار خودرو