پیام ویژه

آخرين مطالب

در دویست و سیزدهمین جلسه شورا تصویب شد؛

تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک در سال 1403 گزارش

تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک در سال 1403
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - همزمان با دویست و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، رقم پایه عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک 100 هزار تومان اعلام و با 20 رأی موافق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، محمد آخوندی در دویست و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه شهرداری تهران درخصوص تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر در سال 1403 با بیان اینکه مباحث مفصلی در زمینه عوارض طرح ترافیک در کمیسیون مطرح شد، اظهار کرد: نظر مشترک کمیسیون بر این بود که هزینه پایه ورود وسایل نقلیه به محدوده های طرح ترافیک در هر روز 100 هزار تومان باشد اما سه ضریب نیز داشته باشد.
وی با اعلام اینکه براساس جدول ضرایب مربوط به آلایندگی وسایل نقلیه، ضریب برای خودروهای هیبریدی و برقی صفر است، یادآور شد: وسایل نقلیه دارای معاینه فنی برتر تهران ضریب 0.8، وسایل دارای معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی تهران بر اساس دسترسی لازم به سامانه سیمفا، وسایل نقلیه دارای معاینه فنی معتبر 1، وسایل نقلیه با عمر بیش از 20 سال 1.2 است.
آخوندی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری تهران 73 هزار تومان بود، خاطرنشان کرد: پس از مباحث صورت گرفته در کمیسیون، این موضوع مطرح شد که شهرداری از طرح ترافیک به دنبال درآمد نیست و این طرح قرار است بازدارنده باشد.
وی افزود: رفت و برگشت افراد با تاکسی در طرح ترافیک کمتر از 200 هزار تومان نخواهد بود و وقتی رقم کمتر برای طرح در نظر گرفته شود، افراد تشویق می شوند که با خودروهای خود در طرح تردد کنند و این شرایط را برای کسانی که با وسایل حمل و نقل عمومی نیز تردد می کنند، به دلیل ایجاد ترافیک ناشی از تردد خودروهای شخصی سخت تر خواهد کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تأکید کرد: از این لایحه چنین پیامی مخابره می شود که اگر قرار است ترافیک و آلودگی هوای یک محدوده کنترل شود ما به دنبال درآمد از آن نیستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی خودروها در سایر شهرها به راحتی معاینه فنی می گیرند و در تهران تردد می کنند، یادآور شد: در تهران فرآیند سخت گیرانه و طولانی برای دریافت معاینه فنی اعمال می شود؛ درست است که پلیس خودروهای دودزا را متوقف می کنند اما باید ضوابطی مشخص شود که بر اساس آن خودروهایی که از تهران معاینه فنی دریافت کرده اند، در پایتخت تردد کنند.
وی با بیان اینکه تردد خودروهای با عمر 20 سال باید در طرح ترافیک ضریب 1.5 داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید از عمر 10 سال به بعد از ضریب 1.1 آغاز کنیم و تا 20 سال به ضریب 1.5 برسیم.
مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از لایحه ها و تجدیدنظرخواهی هایی که در قوه قضاییه انجام می دهیم برای شهرداری هزینه های قابل توجه و سنگینی دارد و ممکن است برای شهرداری چالش برانگیز باشد، اظهار کرد: در حال تدبیر اندیشی هستیم که به جای پرداخت پول در حساب فی مابین با قوه قضایی، ارقام تهاتر شود.
وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های کمک کننده در این زمینه، طرح ترافیک و هزینه های ناشی از آن است. بسیاری از مجتمع های قضایی نیز در طرح ترافیک قرار دارند و می توان این پیشنهاد را لحاظ کرد.
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه خودروهای آژانس باید 60 درصد هزینه طرح را بپردازند و پیشنهاد بنده این است که تخفیف برای این خودروها از 40 به 60 درصد برسد، یادآور شد: تخفیف به ساکنان محدوده طرح ترافیک 50 درصد است و پیشنهاد می شود که به 75 درصد برسد.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورا نیز با اشاره به زمان شرایط اضطرار که مدارس و در نهایت ادارات تعطیل می شوند، خاطرنشان کرد: بعد از چند روز تصمیم گرفته می شود که طرح فروخته نشود. باید از زمان شروع شرایط اضطرار، ممنوعیت تردد خودروها را بلافاصله اعمال کنیم.
وی ادامه داد: شهرداری وظیفه خود را در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی جهت کاهش آلودگی هوا انجام داده و این ممنوعیت تردد می تواند پیوست خوبی باشد.
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم با بیان اینکه در بودجه سنواتی برای پلیس راهور اعتبار در نظر گرفته می شود، گفت: با توجه به اینکه بیان شد فروش طرح ترافیک برای بازدارندگی است و برای کسب درآمد نیست، نباید پلیس را به سمت این موضوع سوق دهیم و پیشنهاد ما این است رقم بودجه برای پلیس از محل فروش طرح ترافیک حذف شود.
محسن بیات رئیس اداره املاک و حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردرای تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه باید بر اساس نرخ تورم اقدام کنیم و اگر بر این اساس نباشد، مصوبه ما در هیئت تطبیق تأیید نخواهد شد، گفت: مصوبه ما مبنی بر 35 درصد افزایش بود اما در کمیسیون مباحثی مطرح و 100 هزار تومان به عنوان رقم پیشنهاد شد که اگر این رقم اعمال شود، بازدارندگی خواهد داشت.
وی افزود: رقم نهایی با اعمال ضرایب در نهایت 185 هزار تومان خواهد بود و اگر بر اساس افزایش 45 درصدی نرخ تورم باشد، این عدد کمتر از نرخ تورم خواهد بود.
بیات ادامه داد: وجود وزارت خانه ها و ارگان های مهم و دانشگاه ها در محدوده طرح ترافیک، باعث شده که دستگاه های اجرایی تقاضاهای زیادی در خصوص طرح ترافیک داشته باشند. اگر قرار باشد برای دانشگاه ها و حوزه های علمیه، تخفیف طرح ترافیک را در نظر بگیریم، دیگر دستگاه ها نیز مجدداً تقاضای این تخفیف را خواهند داشت و اعمال آن شاید عادلانه نباشد.
وی همچنین تصریح کرد: ارقام در صورتی به پلیس اختصاص داده می شود که عملکرد داشته باشد و این عملکرد در معاونت حمل و نقل و ترافیک تأیید شود، در آن صورت رقم درآمدی آن به پلیس اختصاص خواهد یافت.
بیات با بیان اینکه پلیس هیچ گونه جریمه ای را برای خودروهایی که طرح ترافیک ندارند، اعمال نمی کند، گفت: عدم فروش طرح ترافیک باعث نمی شود که خودروها در محدوده های طرح تردد نکنند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1458945/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

اپل شارژر را از جعبه آیپد پرو و آیپد ایر هم حذف کرد؛ اما نه در همه کشورها

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت

پانزدهمین نشست کارگروه تغییر اقلیم وزارت نفت برگزار شد

اعلام برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

انویدیا با همکاری زیرمجموعه آلفابت نسل بعدی ربات‌های صنعتی را متحول خواهد کرد

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

تولید حدود 277 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال 1402

پیکسل 8a رونمایی شد؛ رقیب گلکسی A55 با تمرکز بر هوش مصنوعی

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود

درخواست مهاجری از سردار رادان : با لباس شخصی به همراه خانواده به خیابان ها بروید و از زنان محجبه درباره "طرح نور"سوال کنید

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

OpenAI ابزاری برای شناسایی دیپ‌فیک‌های DALL-E عرضه می‌کند

دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

پشیمانی مردی که بعد از قتل همسرش قصد خودسوزی داشت

نینتندو وعده داد؛ سوئیچ 2 قبل از آوریل 2025 معرفی می‌شود

وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد

برنامه‌ی وزیر آموزش و پرورش برای اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

لیست هزینه اجاره‌نشینی در آپارتمان‌های لوکس تهران؛ پاسدارن 140متری، 3 میلیارد و 400 میلیون رهن کامل

علامت تجاری مرموز PuraOS ثبت شد؛ هواوی چه برنامه‌ای در سر دارد؟

قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران

برنامه‌ی وزیر آموزش پرورش برای اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

دستگیری اوباش جنوب تهران

معاون وزیر بهداشت: ماماها، زنان را به زایمان طبیعی تشویق کنند

فروردین خاموش مسکن تهران

گوشی فوق مقاوم 2024 بلک‌ویو دوربین حرارتی دارد

عدم نوسان قیمت موبایل زیر 600 دلار نشانه موفقیت سیاست تثبیت

عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی

نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند

بارش شدید باران در قم و ایلام

بارش باران باعث طغیان رودخانه‌های پاکدشت تهران شد

مشاهده گور ایرانی در پارک ملی توران

وزیر صمت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

تاریخ رونمایی سری X100s ویوو و X100 Ultra رسما اعلام شد

نسخه جدید اپ‌های «فاینال کات» و «لاجیک پرو» برای آیپد پرو با تراشه M4 معرفی شد

تردید در سلامت آب‌های معدنی!

مزاحم تلفنی‌های اورژانس به شدت مشغول کارند!

رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد

بازدید از کیفیت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن

با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

مراسم رونمایی آیپدهای 2024 اپل با آیفون ضبط شده بود!

گوگل نحوه فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای خود را تغییر می‌دهد

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان