پیام ویژه
مراودات محرمانه مستمر میان اسرائیل و عربستان
سه شنبه 11 تير 1398 - 23:08:01
اخبار ویژه - برخی منابع بلندپایه عربی از وجود یک گام دیگر در راستای تعمیق روابط دوجانبه میان رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی خبر دادند.
به گزارش گروه اخبار سیاسی “ پایگاه خبری ” رخ، به نقل از الخلیج آنلاین، برخی منابع بلندپایه عربی گزارش دادند که تماس‌های محرمانه‌ای میان ریاض و تل‌آویو برای رسیدن به توافقی نظامی به منظور گشودن در‌های بسته‌ای که تاکنون حتی نزدیک شدن به آن ممکن نبود، وجود دارد.
این منابع افزودند: اسرائیل علی رغم آنکه معامله‌های تسلیحاتی بسیار حجیمی را با عربستان سعودی دارد، می‌خواهد گام جدیدتری برداشته و با سرعت بیشتری در عمق کشور‌های عربی که پرچم عادی سازی برافراشته اند، نفوذ کند.
این منابع توضیح دادند که رژیم اشغالگر، سرزمین‌های سعودی را در نظر گرفته و می‌خواهد به منظقه‌ای شبیه به یک فرودگاه نظامی بسته در این کشور دست یابد تا جنگنده‌های آن در این فرودگاه فرود آمده و سوختگیری کنند، سربازان اسرائیلی آنجا مستقر شوند و حتی دوربین ها، رادار‌ها و دستگاه‌های جاسوسی در این فرودگاه نصب شوند.
به گفته این منابع این درخواست اسرائیل چندماه پیش به مقامات سعودی ارائه شده و عملا رایزنی‌ها و دیدار‌هایی در مورد آن انجام شده است که بر اساس آن اسرائیل یک منطقه نظامی را برای مدتی طولانی اجاره خواهد کرد و این درخواست اجازه می‌دهد تا خاک عربستان به مثابه سرزمینی برای اسرائیلی‌ها باشد.
این منابع می‌گویند اگر این توافق اجرایی شود و عربستان خاک خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، این یک اقدام بی سابقه در تاریخ خواهد بود و پیشرفت غیرقابل انتظاری در روابط دو جانبه و نظامی دو طرف محسوب خواهد شد.
در ارتباط با مکان این منطقه نظامی گفته شده که نزدیک فرودگاه منطقه‌ای امیرسلطان بن عبدالعزیز که منطقه‌ای حساس و مهم از لحاظ استراتژیک و نظامی به شمار می‌رود، است که در صورت نهایی شدن این توافق، انعقاد آن علنی نخواهد شد، ولی به عنوان یک منطقه تحت اختیار نیرو‌های آمریکایی اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/233661/مراودات-محرمانه-مستمر-میان-اسرائیل-و-عربستان
بستن   چاپ