پیام ویژه
توکلی‌زاده:
«شهر شهدا» با حلول ماه رمضان «شهر رمضان» می‌شود
يکشنبه 29 بهمن 1402 - 21:59:05
پیام ویژه - ویژه برنامه شهر شهدا عصر امروز در فرهنگسرای خاوران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، افتتاحیه ویژه برنامه شهر شهدا عصر امروز -یکشنبه، 29 بهمن 1402- با حضور امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد. 
امین توکلی زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم بیان کرد: تهران مبدا بزرگ‌ترین تحولات این قرن بوده و خواهد بود، بزرگ‌ترین تحولاتی که جهان‌ در تفسیر آن‌ همچنان تلاش می‌کند. استان تهران با 36 هزار شهید و شهر تهران با بیش از 24 هزار شهید یکی از موثرترین شهرها در مسیر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: بهترین‌ تفسیر و نگرش را به تهران رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنگره شهدا به‌ ما آموختند که فرمودند هویت این شهر را با شهدا و افتخاراتش در 150 سال گذشته پیدا کنید.
به گزارش شهر وی در حاشیه این افتتاحیه در جمع اصحاب رسانه درخصوص ویژه برنامه‌ شهر شهدا گفت: ایجاد اتمسفرهای منطقه‌ای و پهنه‌ای با موضوعات تخصصی یکی از رویدادهای جدید به شمار می‌رود که در مدیریت جدید شهر تهران تعریف شده است. این تجربه را در موضوعات مختلف مانند ایجاد دهکده‌های ورزشی و دهکده‌های نوروزی داشتیم. سپس موضوعات آئینی را هم در نظر گرفتیم که در همین راستا محرم شهر در میدان آزادی در دهه سوم محرم و ابتدای صفر برگزار شد.
معاون شهردار پایتخت همچنین گفت: امسال کنگره شهدای 24 هزار شهید تهرانی که نماد هویتی شهر تهران هستند، برگزار شد و این کنگره با رخدادهایی که در حال برگزاری است، ادامه خواهد یافت تا این کنگره محدود به یک مراسم و مقطع زمانی نشود و یادواره شهدای تهران و 24 هزار شهید تهرانی بتواند در طول سال مداومت داشته باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: در راستای برگزاری کنگره 24 هزار شهید تهرانی پروژه ای طراحی شد تا بتوانیم میزبان خانواده ها و کودکان و نوجوانان هم باشیم. به طوری که در طی روز از ابتدای صبح تا ظهر میزبان مدارس هستیم. به نوعی تورها و گشت های ویژه شهر شهدا از مدارس تهران به شهر شهدا می آیند و میزبان آن‌ها خواهیم بود. بعدازظهرها تا پاسی از شب هم میزبان عموم مردم هستیم.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه مراسم شهر شهدا امشب با حضور 40 مادر شهید به نیابت از تمام مادران شهدای ایران و ملت ایران کار خودش را آغاز کرد، گفت: در این مراسم غرفه هایی مانند غرفه ویژه کودک و نوجوان، غرفه آشنایی با انقلاب اسلامی و غرفه هایی با موضوع جبهه مقاومت و فرهنگ مقاومت و ایثار تدارک دیده شده است.
توکلی زاده تاکید کرد: فضای شهر شهدا را تا ماه رمضان حفظ خواهیم کرد و پس از آن تبدیل به شهر رمضان خواهد شد.
وی ادامه داد: شهر شهدا با موضوع آئین‌های رمضانی و ماه رحمت الهی کار خود را تا پایان ماه رمضان ادامه‌ خواهد داد.
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/1463984/«شهر-شهدا»-با-حلول-ماه-رمضان-«شهر-رمضان»-می‌شود
بستن   چاپ