پیام ویژه

آخرين مطالب

کاخ سفید در شوک ؛ بایدن سالخورده به خط پایان می‎‌رسد؟ گزارش

کاخ سفید در شوک ؛ بایدن سالخورده به خط پایان می‎‌رسد؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایرنا- گاف‌های مداوم «جو بایدن» رئیس‌جمهوری 78 ساله آمریکا موجب افزایش نگرانی‌ها از توان ذهنی و جسمی او شده‌ است. در این میان، رقبای جمهوریخواه از فرصت پیش‌آمده بهره می‌جویند تا این وضعیت را یک چالش امنیتی و وضعیتی مخاطره‌آمیز برای منافع آمریکا جلوه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: از همان روزهای نخست رقابت‌های انتخاباتی 2020 آمریکا، یکی از موضوعات بحث‌برانگیز، سالخوردگی بایدن و احتمال ناتوانی وی در اداره امور آمریکا و حتی درگذشت او در دوره زمامداری بود؛ موضوعی که در این روزها به دلیل گاف‌های مکرر و اشتباهات فاحش بایدن بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است.
بایدن چند روز پیش در سخنرانی خود در کارولینای شمالی، گفت که کرونا تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها را در مقایسه با قربانیان مجموع جنگ‌های آمریکا در قرن گذشته به کام مرگ کشانده و هنگام نام بردن از این جنگ‌ها، از جنگ خیالی آمریکا و ایران نام برد که هرگز وجود خارجی نداشته است. رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص گفت «ما در سال گذشته 600 هزار نفر را در آمریکا از دست دادیم، که بیش‌تر از همه جان‌هایی است که در جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام، عراق، ایران، در همه جا، افغانستان از دست رفت. در یک سال بیش از هر جنگ بزرگی در قرن بیستم و بیست و یکم قربانی دادیم.»
اما اشتباهات لفظی بایدن به جنگ خیالی ایران و آمریکا محدود نماند و او در همان روز در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید هم حرکاتی غیرعادی را بروز داد و هنگام پاسخگویی به برخی از سوالات خبرنگاران در خصوص لایحه اصلاحات زیرساختی، پاسخ‌های خود را زمزمه کرد.
رییس‌جمهوری آمریکا پیشتر هم در نشست خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در اظهار نظری درباره برجام به جای عبارت «JCPOA» یا همان Joint Comprehensive Plan of Action (برنامه جامع اقدام مشترک)، عبارت «JOPCA» را به کار برده بود.
بایدن خردادماه امسال در جریان نشست «گروه 7»، درحالی که در مورد کمک بشردوستانه به کشورهای جنگ زده صحبت می کرد نام کشور سوریه را به اشتباه لیبی عنوان کرد؛ آن هم نه یک بار بلکه سه بار. پس از آن، مشاوران رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند که منظور وی از لیبی، سوریه بوده است.
او چندی پیش نام «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان را به اشتباه «کیانی» خطاب کرد و گفت «ژنرال آستین اخیرا با رئیس جمهور کیانی (اشرف غنی) دیدار کرد و ما منتظر سخنان او در این باره هستیم.» به نظر می‌رسد بایدن رییس جمهوری افغانستان را با ژنرال بازنشسته «اشفق پرویز کیانی» رییس سابق ستاد مشترک ارتش پاکستان اشتباه گرفته است که در زمان ریاست جمهوری اوباما یک شخصیت محوری در سیاست‌های مرتبط با افغانستان به شمار می رفت.
همچنین بایدن با خطاب قرار دادن «کامالا هریس» معاون خود با عنوان «خانم رییس جمهور» و نیز فراموش کردن اسامی برخی مقامات عالی رتبه تیم خود به مرکز حملات و حتی تمسخر جمهوریخواهان تبدیل شده است.
دردسری بزرگ در کاخ سفید؛ بایدن سالخورده به خط پایان می‎‌رسد؟
اولین نقد جدی و ابراز نگرانی شدید از وضعیت جسمی و روانی بایدن از سوی «رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید و نماینده کنونی حزب جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان مطرح شد. وی در مصاحبه با «فاکس نیوز» رسانه حامی «دونالد ترامپ»، با زیر سوال بردن توانایی ذهنی بایدن به ‌دلیل اشتباهات مکرری که تاکنون داشته، گفت: این موضوع فقط در حال بدتر شدن است و حدس بزنید؛ چرا؟ ما هر روز در حال وقوع آن جلوی چشمان خودمان هستیم.
جکسون که در فاصله سال‌های 2013 تا 2018 (دوره اوباما و ترامپ) به‌عنوان پزشک اختصاصی رییس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید حضور داشته، با اعلام اینکه شخصاً جو بایدن را معاینه نکرده است، اظهار کرد: «به‌عنوان یک شهروند این کشور، من صحبت‌های جو بایدن را در جریان رقابت‌های انتخاباتی دنبال کرده‌ام و نگرانم و بهتر است بگویم متقاعد شده‌ام که او ظرفیت ذهنی لازم و توانایی شناختی موردنیاز برای خدمت کردن در جایگاه فرمانده‌کل قوا و مقام اول کشور را ندارد.»
این نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، مشکل بایدن را خطری برای امنیت ملی آمریکا ارزیابی می کند. جکسون مهر ماه پارسال نیز اعلام کرده بود خطاهای مکرر جو بایدن در سخنرانی‌ها و اظهاراتش نشان می‌دهد که وی از ظرفیت ذهنی کافی برای تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا برخوردار نیست.
اینک جمهوریخواهان با مستنداتی که در اختیار دارند، در صدد به استعفا کشاندن بایدن بر پایه متمم 25 قانون اساسی آمریکا برآمده اند؛ متممی که به رییس‌جمهوری اجازه می‌دهد درصورتی به دلیل ناتوانی و یا بیماری شدید نتواند وظایف خود را انجام دهد، موقتا قدرت خود را به معاون رییس‌جمهوری واگذار کند.
اینکه بایدن بتواند دست کم دوره چهارساله خود را بدون حاشیه طی کرده و طیف دموکرات را به دردسر نیاندازد به حرکات و سخنرانی های آتی او بستگی دارد. بی تردید در صورت تداوم همین روند و افزایش گاف ها و خطاهای آشکار، او نه تنها از سوی حزب جمهوریخواه مورد حمله و تمسخر بیشتر قرار خواهد گرفت که صدای اعتراضات را در درون حزب متبوع خود بلند خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/708358/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

انتقاد متفاوت عباس عبدی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها؛ چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

5 سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

داستان ابوشجاع

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

2 وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند/ ذوالنوری هم وارد گود شد

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو