پیام ویژه
علت اصلی گرانی گوجه فرنگی مشخص شد
شنبه 3 آبان 1399 - 21:37:49
پیام ویژه - باشگاه خبرنگاران / رئیس اتحادیه بارفروشان‌میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: وقوع سرما و کاهش کیفیت محصول علت اصلی گرانی‌ گوجه فرنگی است.
مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان‌ میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه قیمت میوه نسبت به هفته گذشته نوسان‌چندانی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید، کمبودی در عرضه نداریم که منجر به التهاب قیمت در بازار شود.
این مقام‌مسئول با اشاره به دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار بیان کرد: وقوع سرما، یخ زدگی و بارش باران اخیر در تاکستان و شیراز به عنوان 2 قطب اصلی تامین گوجه فرنگی منجر به کاهش کیفیت محصول شد به طوری که گوجه فرنگی این استان‌ها برای مصرف خانگی مناسب نیست.
او قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی را 7 تا 8 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ 10 هزار تومان در مغازه‌ها عرضه می‌شود که از 2 هفته آینده با توزیع گوجه فرنگی گلخانه از برخی استان‌ها، مشکل رفع می‌شود.
رئیس اتحادیه بارفروشان‌ میدان مرکزی میوه و تره بار در پایان از فراوانی مرکبات خبر داد و گفت: امسال عرضه پرتقال و نارنگی فراوان است و تا حدودی در عرضه سیب مشکل داریم، هر چند هم اکنون ذخیره سیب در سردخانه‌ها مناسب است، اما به سبب آنکه سیب و پرتقال 2 قلم اصلی برای شب عید محسوب می‌شوند، با اتخاذ تدابیر مناسب نباید بگذاریم تنظیم بازار این 2 محصول دچار چالش شود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/482697/علت-اصلی-گرانی-گوجه-فرنگی-مشخص-شد
بستن   چاپ