پیام ویژه
تأکید رئیس پارلمان اردن بر تمایل کشورش برای بهبود روابط با قطر
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 18:30:37
اخبار ویژه - سفیر قطر در اردن امروز با رئیس پارلمان این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.
به گزارش اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، «سعود بن ناصر آل ثانی» سفیر قطر در اردن امروز سه‌شنبه با «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.
الطراونه در این دیدار گفت که قطر و اردن از روابط مستحکم برادرانه و احترام متقابل برخوردارند.
وی افزود که اردن به دستیابی به بهترین سطح روابط بین امان و دوحه علاقه‌مند است چرا که این روابط به نفع دو کشور و دو ملت است.
بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، رئیس پارلمان اردن با اشاره به تمایل کشورش برای ارتقای روابط با قطر در زمینه‌های مختلف گفت که قطر و اردن آمال و خواسته‌های مشترک دارند و مسائلی وجود دارد که نیازمند هماهنگی است و از جمله این مسائل نیز مسئله فلسطین است.
وی تصریح کرد که وحدت کشورهای عربی و همبستگی این کشورها تنها راهکار عبور از بحران‌های پیرامون ماست.
رئیس پارلمان اردن همچنین هماهنگی پارلمان‌های دو کشور را مورد تأکید قرار دارد و به میزان تفاهم با «احمد بن عبدالله آل محمود» رئیس شورای مشورتی قطر درباره پرونده فلسطین و دفاع از آن در پارلمان‌های بین‌المللی اشاره کرده است.
سفیر قطر هم در این دیدار بر عمق روابط کشورش با اردن و علاقه‌مندی دو کشور به تحقق منافع دو ملت تأکید کرد و گفت که دوحه از مواضع اردن در خصوص مسائل اصلی امت از جمله مسئله فلسطین قدردانی می‌کند.
وی افزود که استمرار همکاری دوجانبه و هماهنگی مستمر به رفع موانع در برابر چالش‌های مختلف می‌انجامد.
روز یکشنبه نیز «زید مفلح اللوزی» سفیر اردن در دوحه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/260392/تأکید-رئیس-پارلمان-اردن-بر-تمایل-کشورش-برای-بهبود-روابط-با-قطر
بستن   چاپ