پیام ویژه
عفو بین‌الملل نسبت به تبعات هرگونه مداخله آمریکا در واکنش به رخدادهای آرامکو هشدار داد!
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 08:46:51
اخبار ویژه - دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل نسبت به پیامدهای هرگونه مداخله نظامی آمریکا در واکنش به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان هشدار داد.
به گزارش گروه اخبار سیاسی پایگاه خبری رخ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کومی نایدو، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل ضمن هشدار نسبت به پیامدهای هرگونه مداخله نظامی آمریکا در واکنش به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان، خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام نظامی آمریکا در این خصوص تنها منجر به وخیم شدن وضعیت و بحران در خاورمیانه می‌شود.
نادو در ادامه تصریح کرد: جهانیان باید به جای آن تلاش‌هایشان را برای پایان دادن به خشونت‌ها و توقف جنگ ویرانگر در یمن افزایش دهند.
بیشتر بخوانید: حمله یمن به آرامکو نشان‌دهنده ناتوانی آمریکا برای نجات عربستان است
دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل همچنین تاکید کرد: ما در حال حاضر به توقف خونریزی‌ها در یمن نیاز داریم و هرگونه مداخله نظامی در حال حاضر تنها منجر به وخامت وضعیت یمن می‌شود.
وی نسبت به نتایج مشابه جنگ عراق در سال 2003 که فاجعه‌ای را نه تنها در این کشور بلکه در کشورهای همسایه‌ نیز به دنبال داشت، هشدار داد.
بیشتر بخوانید: رایزنی وزیر دفاع آمریکا با بن سلمان درباره حمله آرامکو
صبح روز شنبه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو واقع در شرق عربستان مورد هدف حملات پهپادی قرار گرفت و مجموعه پالایشگاه‌های این شرکت در دو منطقه “بقیق” و “خریص” دچار آتش‌سوزی شد. نیروهای انصارالله یمن نیز حمله به این تاسیسات نفتی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این عملیات توسط 10 پهپاد انجام شد.
بیشتر بخوانید:
ترامپ ایران را به دست داشتن در حمله به آرامکو متهم کرد
ائتلاف سعودی: حمله به آرامکو از خاک یمن صورت نگرفته است!
واکنش ظریف به ادعای دخالت ایران در حمله به آرامکو

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/260251/عفو-بین‌الملل-نسبت-به-تبعات-هرگونه-مداخله-آمریکا-در-واکنش-به-رخدادهای-آرامکو-هشدار-داد!
بستن   چاپ