پیام ویژه
انواع مطالبات بانکی بر اساس بخشنامه بانک مرکزی
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 13:18:45
اخبار ویژه - انواع مطالبات بانکی شامل مطالبات جاری، مطالبات غیرجاری، مطالبات سررسید گذشته، مطالبات معوق، مطالبات مشکوک‌الوصول است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، انواع مطالبات بانکی شامل مطالبات جاری، مطالبات غیرجاری، مطالبات سررسید گذشته، مطالبات معوق، مطالبات مشکوک‌الوصول است.انواع مطالبات بانکی بر اساس بخشنامه بانک مرکزی به شرح ذیل است:
1-مطالبات جاری: مطالباتی است که پرداخت اصل و سود تسهیلات و یا بازپرداخت اقساط در سررسید صورت گرفته و یا حداکثر از سررسید آن دو ماه گذشته است.
2- مطالبات غیرجاری: شامل مطالبات سررسید گذشته، معوق ومشکوک‌الوصول است.
3- مطالبات سررسید گذشته: مطالباتی است که از تاریخ سررسید اصل و سود تسهیلات و یا تاریخ قطع پرداخت اقساط بیش از دو ماه گذشته است، ولی تاخیر در بازپرداخت، هنوز از 6 ماه تجاوز نکرده است. در این صورت فقط مبلغ سررسید شده تسهیلات به این طبقه منتقل می‌شود.
4- مطالبات معوق: اصل و سود تسهیلاتی که بیش از 6 ماه و کمتر از 18 ماه از تاریخ سررسید و یا از تاریخ قطع پرداخت اقساط سپری شده‌ و مشتری هنوز اقدامی برای بازپرداخت مطالبات موسسه اعتباری نکرده است. در این صورت مانده سررسید شده تسهیلات به این طبقه منتقل می‌شود.
5- مطالبات مشکوک‌الوصول: تمامی اصل و سود تسهیلاتی که بیش از 18 ماه از سررسید و یا از تاریخ قطع پرداخت اقساط آنها سپری شده و مشتری هنوز اقدام به بازپرداخت بدهی خود نکرده است.
اقتصادنیوز
2025

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/258175/انواع--مطالبات--بانکی--بر-اساس--بخشنامه--بانک-مرکزی
بستن   چاپ