پیام ویژه
تاثیر زعفران بر بیماری های قلبی
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 04:53:58
اخبار ویژه - بیماری های قلبی شامل بیماری هایی از جمله گرفتگی رگ های کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیو میوپاتی می شود.
بیماری های قلبی شامل بیماری هایی از جمله گرفتگی رگ های کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیو میوپاتی می شود. حمله قلبی و یا سکته قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از عروق کرونر ( معمولا توسط لخته خون ) بسته می شود. این حمله باعث کمبود و یا فقدان خون در بخشی از قلب است. کمبود خون و یا نبود آن می تواند باعث مرگ آن بخش از قلب شود. این حمله ها علامت هایی هم دارند مانند درد قفسه سینه که درد به شدت در پشت کمر، دست ها ، گردن و یا فک می پیچد. تنگی نفس، تهوع یا استفراق، تپش قلب سریع و یا نامنظم، عرق کردن بی دلیل، تیر کشیدن و درد شدید قلب از دیگر نشانه های بارز بیماری های قلبی است. البته این نشانه ها همیشه به این وضوح و صراحت نیستند و گاهی بیماری های قلبی به صورت خستگی بی مورد، اضطراب شدید، سوء هاضمه و یا سوزش معده خودش را نشان می دهد. در این جا پرسشی که به وجود می آید این است که آیا خواص زعفران به گونه ای هست که با مصرف آن بتوان از این بیماری جلوگیری نمود؟!!
در حمله های قلبی ممکن است علائمی که این بیماری از خود نشان می دهد در خانم ها و آقایان با هم فرق داشته باشد. سوزش معده، تپش قلب نامنظم، سرفه و یا از دست دادن اشتها از نشانه های اولیه حمله قلبی است. از علت های بسیار شایع که به بیماری های قلبی منجر می شود می توان به فشار خون بالا، میزان بالای چربی و کلسترول در خون، استرس و اضطراب شدید در طول کار یا زندگی، بی خوابی های طولانی اشاره کرد که در کشور ما از همه بیشتر است. البته عامل وراثت هم یکی دیگر از این دلایل است.
خواص زعفران برای درمان بیماری های قلبی
معمولا ما زعفران را به عنوان سوغات مشهد می شناسیم. اما بنا بر پژوهش های صورت گرفته توسط دانشمندان توصیه می گردد تا بیماران قلبی از زعفران در رژیم غذایی خود استفاده نمایند چرا که زغفران باعث رقیق شدن خون می گردد و به عنوان دارو برای قلب مصرف می شود و علائم بهبودی را در بیماران قلبی افزایش می دهد.
درست است که زعفران سوغات مشهد است اما امروزه دیگر نیازی نیست که برای خرید زعفران به خراسان بروید بلکه با خرید اینترنتی زعفران به راحتی و با قیمت مناسب در هر کجا که باشید، زعفران خوب به دست شما می رسد. البته لازم به ذکر است که باید این محصول را از شرکت های معتبر تهیه کنید. شرکت زعفران بهرامن، برندی شناخته شده در فروش زعفران مرغوب و با کیفیت است که شما می توانید با خیالی آسوده از آن خرید کنید.
اما به واقع زعفران چگونه می تواند به بهبود بیماران قلبی کمک نماید؟ زعفران شادی آور و تقویت کننده قلب است. زعفران دارای ماده ای به نام کروسین می باشد که سطح کلسترول خون را پایین می آورد. گاهی پیش می آید که بهترین داروها را برای بیماران خود استفاده می کنید و تاثیری نمی بینید، این به آن معنی است که بیمار از لحاظ قوای بدنی ضعیف شده است و باید راهی برای تجدید قوا در بیمار یافت. زعفران این گیاه جادویی راه حل این ماجرا است. این گیاه جهت تقویت قوا بسیار موثر است و استفاده از آن در چنین شرایطی توصیه می شود. اما چگونه زعفران چنین تاثیری را می گذارد؟ هر گونه اختلال در کبد از معده است. چون سوخت و ساز از طریق کبد صورت می گیرد، اگر خون رسانی خوب نباشد به سلول های بدن به خوبی مواد غذایی نمی رسد و ضعف جسمانی از پیامدهای آن است. زعفران با به کار انداختن هر چه بهتر معده باعث می شود که کبد هم خوب کار کند و در نتیجه عمل خون رسانی به بهترین شکل انجام گردد و سلول های شخص بیمار به طور مناسب تغذیه شوند و در نتیجه بیمار قوای بدنی از دست رفته اش را باز به دست می آورد. استفاده از زعفران از قدیم برای بیماران قلبی توصیه می شده است. حکیم ابو علی سینا درباره استفاده از زعفران گفته این گیاه باید به همراه غذا به بیماران قلبی خورانده شود. البته استفاده از زعفران باید با دستور پزشک باشد و به مقدار کمی همراه با غذا مصرف شود. از خواص زعفران همان طور که گفته شد باعث تقویت سیستم گردش خون می گردد و همچنین خاصیت ضد فشار خون هم دارد و چربی مضر خون را هم پایین می آورد. این گیاه شفا دهنده ضد گرفتگی عروق است و از سکته قلبی هم جلوگیری می نماید.
البته خواص زعفران بسیار زیاد است اما توصیه پزشکان به مردمی که هنوز مریض نشده اند این است که از این بیماری می توان جلوگیری کرد و پیشگیری بهتر از درمان است. این کار هم با سالم زندگی کردن و دور بودن از مکان های استرس زا و نکشیدن دود ( سیگار و قلیان ) میسر می شود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/258071/تاثیر-زعفران-بر-بیماری-های-قلبی
بستن   چاپ