پیام ویژه
مقام روس: تسلیم بدون قیدوشرط ایران، تنها گفت‌وگویی است که واشنگتن را راضی می‌کند
شنبه 16 شهريور 1398 - 10:19:45
اخبار ویژه - رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه معتقد است، آمریکا خواستار گفت‌وگو با ایران نیست و هدف واقعی آنها مجبور کردن تهران به خروج کامل از برجام و از این طریق، همراه کردن اتحادیه اروپا با خود برای اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است.
به گزارش گروه اخبار سیاسی “ پایگاه خبری رخ ” و به نقل از خبرگزاری «تاس»، “لئونید اسلوتسکی” رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه در تفسیر آغاز مرحله سوم کاهش تعهدات ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) چنین ابراز عقیده کرد که آمریکا می‌خواهد ایران را مجبور سازد به طور کامل از توافق هسته‌ای خارج شده و اتحادیه اروپا را هم به سمت برقراری رژیم تحریم‌های کامل علیه تهران سوق دهد و واشنگتن در واقع تمایلی برای گفت‌وگوی واقعی با تهران ندارد.
این مقام پارلمانی روس روز جمعه گفت: «اقدام اخیر ایران در پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا، عدم توانایی اتحادیه اروپا برای راه‌اندازی مکانیسم مالی وعده داده شده برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و همچنین جبران خسارات ناشی از سیاست واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.»
اسلوتسکی افزود: «ایالات متحده یک هدف مشخص را دنبال می کند؛ مجبور کردن ایران به خروج کامل از توافق هسته‌ای و بدین طریق مجبور کردن کشورهای اروپایی به پیوستن به بسته تحریم‌های ضدایرانی تحت کنترل آمریکا. واشنگتن امیدوار است با کمک از سرگیری رژیم تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، ایران در انزوای سیاسی کامل قرار گرفته و وخامت اوضاع در منطقه خلیج فارس تشدید شود. در مجموع کاخ سفید امیدوار است تا از این طریق بتواند نظام جمهوری اسلامی در ایران را سرنگون کند.»
رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای معتقد است که اظهارات شنیده شده از واشنگتن درباره آمادگی برای گفت‌وگوی مستقیم با مقامات تهران بعید است دورنمای جدی داشته باشد. وی توضیح داد: «برخلاف کره شمالی، ایران نه سلاح هسته‌ای دارد و نه موشک‌هایی که بتواند به خاک آمریکا برسد. بنابراین تنها گفت‌وگوی مستقیم با تهران که می‌تواند واشنگتن را راضی نگه دارد طبق سناریوی آمریکایی‌ها، تسلیم بدون قید و شرط تهران است.»
اسلوتسکی تاکید کرد: «ایران همچنان سیاست نسبتاً خویشتن‌دارانه‌ای را دنبال می کند. دقیقا بعد از گذشت یک سال از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی کاهش تدریجی تعهدات خویش را اعلام کرد و هر یک از مراحل این کاهش تعهدات نیز در پاسخ به ادامه تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بوده است.»
وی با یادآوری اینکه مذاکرات بین تهران و سه کشور اروپایی شرکت کننده در برجام تنها در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که منافع قابل قبول برای دو طرف در نظر گرفته شود، افزود: «روسیه همواره خواستار اجرای تعهدات همه طرفین شرکت کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوده و هست و در سطوح مختلف از جمله در سطح پارلمانی، تلاش کرده تا به حفظ توافق هسته‌ای و راه اندازی مکانیسم موثری برای نجات آن کمک کند.»
لازم به یادآوری است که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تاریخ 6 سپتامبر (15 شهریور ماه)، آغاز مرحله سوم کاهش اجرای کامل تعهدات این کشور در چارچوب توافق هسته‌ای را اعلام کرد. به گفته وی، تهران از این پس از اجرای محدودیت‌های در نظر گرفته شده در چارچوب برجام در زمینه تحقیقات اتمی خودداری خواهد کرد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/257030/مقام-روس--تسلیم-بدون-قیدوشرط-ایران،-تنها-گفت‌وگویی-است-که-واشنگتن-را-راضی-می‌کند
بستن   چاپ