پیام ویژه
پومپئو: نفتکش ایرانی در حال حرکت به سوی سوریه است
شنبه 9 شهریور 1398 - 2:55:04 PM
پیام ویژه-مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است اطلاعات موثقی در اختیار دارد که نشان می‌دهد نفتکش ایرانی که ماه پیش در جبل‌الطارق توقیف شد، در حال حرکت به سوی سوریه است.

در همین حال وزارت دارایی آمریکا هشدار داده است که هر فردی تسهیلاتی در اختیار نفتکش ایرانی قرار دهد با خطر تحریم از سوی آمریکا مواجه خواهد شد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ای، نفتکش آدریان دریا 1را تحت تحریم قرار داده و این نفتکش را "دارایی مسدود شده" اعلام کرده و ناخدای این کشتی را هم تحریم کرده است.

نفتکش گریس-1 که به آدریان دریا 1 تغییر نام داده، با بیش از دو میلیون بشکه نفت خام ایران ژوئن امسال به ظن حرکت به سوی سوریه برای تحویل نفت توسط دولت جبل الطارق توقیف شد.

دلیل این توقیف "سوءظن نسبت به نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه" خوانده شد.

ایران روز دوشنبه گفت که بار نفت این نفتکش را فروخته است اما توضیحی در باره زمان و مکان فروش این بار و خریدار آن نداد.

آقای پومپئو در توییتر گفته است محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران "ضمانت" داده بود که نفتکش به سوریه نمی‌رود و افزوده اطمینان کردن به ظریف، "اشتباه بزرگی بود."

دولت جبل الطارق پس از آزادی نفتکش گفته بود که از مقام‌های ایران "تعهد" گرفته که محموله نفتکش به سوریه نخواهد رفت.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است در حال حرکت به سوی بندر طرطوس سوریه است.

طی دو روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی در باره مقصد این نفتکش عنوان شده است.

پس از آن که گفته شد نفتکش آدریان دریا 1 به سمت بندر اسکندرون در ترکیه در حال حرکت است، مقام‌های ترکیه گفتند مقصد این ابرنفتکش لبنان است اما لبنان گفت درخواستی مبنی بر پهلو گرفتن این نفتکش دریافت نکرده است.

پیش از آن هم گفته شده بود این نفتکش وارد یکی از بنادر یونان می‌شود اما دولت یونان گفت هیچگونه تسهیلاتی در اختیار نفتکش ایرانی قرار نخواهد داد.



http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/253429/پومپئو--نفتکش-ایرانی-در-حال-حرکت-به-سوی-سوریه-است
بستن   چاپ