پیام ویژه
دعوای کانادا و انگلیس بر سر یک داعشی +عکس
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 10:28:10
اخبار ویژه - کانادا به انگلیس اعتراض کرده که با سلب تابعیت از جک لتز، مسئولیت این عضو سابق داعش را به گردن این کشور انداخته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز ، وزارت امنیت کانادا، با انتشار بیانیه‌ای به انگلیس اعتراض کرده که با سلب تابعیت از جک لتز، مسئولیت این عضو سابق داعش را به گردن کانادا انداخته است.
رالف گودیل، وزیر امنیت کانادا، در بیانیه‌‌ای این تصمیم انگلیس را "ناامید کننده" توصیف کرده است.
وزارت امنیت کانادا در بیانیه‌اش نوشته که "تروریسم هیچ مرزی نمی‌شناسد و اگر کشورها بخواهند امنیت داشته باشند باید با هم کار کنند." و در ادامه بیانیه کانادا از اینکه انگلیس به تنهایی چنین تصمیمی درباره فردی با دو ملیت گرفته، ابراز ناخشنودی کرده است.

عکس | جک لتز
کانادا همچنین گفته که افراد دیگری از شهروندان این کشور به خاطر ارتباط با داعش در بازداشت هستند اما کانادا قصد ندارد به آنها کمک کند تا به کشور بازگردند یا در دادگاه از خود دفاع کنند.
جک لتز که از طرف مادر انگلیسی و از سوی پدر کانادایی است. او که در سال 2014 برای پیوستن به داعش به شهر رقه در سوریه رفته بود، در ماه مه 2017 توسط نیروهای کُرد بازداشت شد. هنگام بازداشت او قصد داشت مخفیانه به ترکیه سفر کند.
لتز در انگلیس، در شهر آکسفورد بزرگ شده و پیشتر گفته بود که خود را انگلیسی می‌داند و نه کانادایی. با این حال با از دست دادن شهروندی انگلیس به نظر می‌رسد که چاره‌ای جز کانادایی بودن ندارد.

عکس | پدر و مادر جک لتز
پیش از این، پدر و مادر جک لتز به خاطر کمک مالی به پسرشان در دوره اقامتش در سوریه، در دادگاه لندن محکوم شدند.
پیشتر دولت انگلیس شهروندی شمیمه بیگم، معروف به عروس داعش، را از او سلب کرده بود. بنگلادش هم اعلام کرد که خانم بیگم دیگر شهروند آن کشور نیست و نمی‌تواند به آن کشور باز گردد.
شمیمه بیگم در سال 2015 به همراه دو دوست دبیرستانی خود به ترکیه و سپس سوریه رفت. آنجا با یکی از اعضای داعش ازدواج کرد.
چندی قبل، دولت آمریکا نیز اعلام کرد هدی مثنی، زن جوانی که عضو داعش بوده را به خاک این کشور راه نمی‌دهد.
هدی مثنی، یکی از معروف‌ترین چهره‌های تبلیغاتی داعش علیه آمریکا در شبکه‌های اجتماعی بود. او پیش از پیوستن به داعش همراه خانواده‌اش در ایالت آلاباما زندگی می‌کرد.
106

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/250242/دعوای-کانادا-و-انگلیس-بر-سر-یک-داعشی--عکس
بستن   چاپ