پیام ویژه
حمله جدید به فرودگاه بین‌المللی طرابلس لیبی
پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 16:22:47
اخبار ویژه - برخی منابع از کنترل نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” بر منطقه الهیره واقع در جنوب طرابلس و عقب‌نشینی نیروهای دولت وفاق ملی از این منطقه خبر دادند. نیروهای حفتر همچنین حمله‌ای جدید به فرودگاه بین‌المللی طرابلس داشتند.
به گزارش گروه اخبار سیاسی پایگاه خبری “ رخ ”، به نقل از پایگاه خبری العربیه، نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر پایگاه تیپ 4 واقع در منطقه العزیزیه در جنوب طرابلس را هدف قرار دادند. در این حمله گروهی از نیروهای وابسته به دولت وفاق به سمت جنوب پایتخت لیبی در حرکت بودند.
برخی منابع در لیبی گزارش دادند، حفتر با برقراری آتش‌بس در طرابلس مخالفت کرد. او نشستی با فرماندهان نیروهای خود در محورهای مختلف درگیری داشت و طی این نشست دستاوردهای میدانی آن‌ها از زمان آغاز عملیات نظامی آزادسازی طرابلس در تاریخ چهارم آوریل گذشته را بررسی کرده و از میزان آمادگی نیروهای خود اطمینان حاصل کرد.
نیروهای وابسته به حفتر همچنین صبح امروز (پنج‌شنبه) بار دیگر فرودگاه بین‌المللی معیتیقه را هدف گرفتند که منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن یک تن دیگر شد.
منابع به الجزیره گفتند، پنج موشک از نوع گراد به باند فرودگاه اصابت کرد. این در حالی است که این فرودگاه بارها هدف نیروهای حفتر قرار گرفته است.
دفتر اطلاع‌رسانی فرودگاه مذکور گفت، این حملات منجر به توقف ناوگان هوایی تا اطلاع ثانوی و واگذاری پروازها به فرودگاه بین‌المللی مصراته شد.
فرودگاه طرابلس در حالی هدف گرفته شده که حجاج لیبی از آن برای سفر به عربستان استفاده می‌کنند.
فرماندهان عملیات “آتشفشان خشم” وابسته به دولت وفاق گفتند، نیروهای حفتر فرودگاه را از مواضع خود در اطراف حومه جنوبی طرابلس هدف گرفتند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/249473/حمله-جدید-به-فرودگاه-بین‌المللی-طرابلس-لیبی
بستن   چاپ