پیام ویژه
کره جنوبی به دنبال تحریم 350 میلیون دلاری آمریکا
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 12:09:47
اخبار ویژه - اسناد منتشره سازمان تجارت جهانی نشان می‌دهد
دولت کره جنوبی قصد دارد بابت تن‌ندادن آمریکا به حکم سازمان تجارت جهانی، به‌زودی تحریم‌هایی را علیه واشنگتن اعمال کند.
به گزارش گروه اخبار سیاسی “ پایگاه خبری ” رخ ، به نقل از رویترز، اسناد منتشر شده سازمان تجارت جهانی نشان می‌دهد کره جنوبی قصد دارد در تلافی اقدام دولت پیشین آمریکا تحریم‌های تجاری به ارزش 350 میلیون دلار علیه واشنگتن وضع کند.
دولت اوباما در سال 2014 به منظور جلوگیری از واردات لوله‌های فولادی کره جنوبی تعرفه‌ها علیه این تولیدات را افزایش داد. سئول همان سال علیه این اقدام کره جنوبی به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.
پس از اینکه سازمان تجارت جهانی به نفع کره جنوبی رأی داد، آمریکا براساس این حکم می‌بایست تا 21 تیر تعرفه‌ها بر واردات لوله‌های فولادی کره جنوبی را لغو می‌کرد.
مقامات کره جنوبی اخیراً اعلام کردند آمریکا همچنان به اجرای این حکم تن نداده و سئول به دنبال اعمال سطحی از تحریم‌هاست که معادل با زیان اقتصادی تحمیل‌شده بر این کشور باشد.
در نامه ارسالی کره جنوبی به سازمان تجارت جهانی آمده است که براساس اطلاعات موجود، این سطح تحریمی معادل 350 میلیون دلار سالانه تخمین زده شده است. این رقم با اعمال میزان رشد سالانه بازار این لوله‌های فولادی در آمریکا تنظیم شده است.
کره جنوبی تصمیم دارد این تحریم‌ها را با وضع تعرفه‌هایی بر انواع خاصی از کالا‌های وارداتی آمریکا اعمال کند. سئول به سازمان تجارت جهانی اطلاع داده تاریخ اعمال این تحریم‌ها 18 مرداد خواهد بود، اما آمریکا احتمالا مخالفت می‌کند و دور جدیدی از مشاجره حقوقی به راه خواهد انداخت.
اساس سازمان تجارت جهانی مبتنی بر حل‌وفصل دوستانه اختلاف‌ها است و نتیجه مشاجرات حقوقی به‌ندرت به اعمال تحریم ختم می‌شود. اما کره جنوبی پیشتر نیز از روند حقوقی سازمان تجارت جهانی برای اعمال تحریم استفاده کرده است.
در بهمن ماه گذشته کره جنوبی بابت مشاجره ماشین‌های لباس‌شویی اجازه یافت سالانه تحریم‌هایی معادل 85 میلیون دلار علیه آمریکا اعمال کند.
انتهای پیام/

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/245888/کره-جنوبی-به-دنبال-تحریم-350-میلیون-دلاری-آمریکا
بستن   چاپ