پیام ویژه
محصولات کشاورزی؛ جایگزینی مناسب برای نفت
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 08:47:26
اخبار ویژه - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: باید بپذیریم که اگر از نفت دست بکشیم و کشاورزی را تقویت کنیم این حوزه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشور بگذارد؛ بنابراین توجه در این حوزه از الزامات امروزه کشور است.

به گزارش جام نیوز ، نظر افضلی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نوسان قیمت محصولات کشاورزی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه اعلام کردیم که باید سیاست‌های کشاورزی مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا با یک برنامه ریزیِ زمان دار، عملکرد موفقیت آمیزی در این حوزه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید الگوی کشت هر منطقه از استان‌های ایران مشخص شود، افزود: باید بر روی کشت هر منطقه به صورت ویژه کار شود. ما یک کشور چهار فصل هستیم به طوری که در فصل گرما در یک منطقه سردسیر شاهد یخبندان هستیم و می توانیم میوه‌های متناسب با فصل سرما کشت کنیم بنابراین با یک الگوی کشت صحیح در سطح کلان کشور می توانیم سطح کیفی و کمی تولیدات کشاورزی خود را افزایش دهیم.
افضلی تصریح کرد: با این برنامه ریزی و مشخص شدن سطح تولیدات، از نوسانات قیمت جلوگیری می‌شود و از سوی دیگر می‌توانیم وابستگی‌هایی که در بعضی محصولات کشاورزی به خارج از کشور داریم، رهایی یابیم.
عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: در حال حاضر در برخی محصولات دانه‌های روغنی وابستگی زیادی به خارج از کشور داریم که با یک برنامه ریزی دقیق می‌توانیم این وابستگی را کاهش دهیم. همان طور که توانستیم با برنامه ریزی و مدیریت دقیق میزان تولید گندم را افزایش دهیم و به خودکفایی در این محصول برسیم.
وی در پایان با بیان اینکه ایران از پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که اگر از نفت دست بکشیم و کشاورزی را تقویت کنیم این حوزه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشور بگذارد؛ بنابراین توجه در این حوزه از الزامات امروزه کشور است.
خبرگزاری دانشجو

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/243907/محصولات-کشاورزی؛-جایگزینی-مناسب-برای-نفت
بستن   چاپ