پیام ویژه
مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای سامان‌دهی پیام‌رسان‌ها درباره اینستاگرام اجرا شود
پنجشنبه 29 فروردين 1398 - 09:55:46
اخبار ویژه - به گزارش گرداب ، رضا تقی‌پور عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، درباره اقدام اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام در مسدود کردن صفحات سرداران سپاه، اظهار داشت: زمانی که سیزدهم خردادماه سال 96 مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره ساماندهی پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی با اهمال مسئولان روبه‌رو می‌شود و در نتیجه پیام‌رسان‌های خارجی در چارچوب تعیین شده قرار نمی‌گیرند و نقض آشکار قانون اتفاق می‌افتد، امروز باید گفت از ماست که بر ماست.
وی ادامه داد:‌ طبیعی است پیام‌رسانی که مالکیت آن مشخص نیست، پررو می‌شود و دست به چنین کاری می‌زند.
تقی‌پور خواستار اجرای سریع مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام شد.
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: اجرای این مصوبه شرط اضافی نمی‌خواهد و تنها مصوبه‌ای که تصویب شده باید اجرا و بندهای مربوط به اینستاگرام پیگیری شود.
وی گفت:‌ دو بند اصلی این مصوبه، تعیین نماینده‌ای از سوی پیام‌رسان خارجی در داخل کشور و عدم خروج اطلاعات کاربران ایرانی از کشور است.
تقی‌پور ادامه داد: اگر امروز اینستاگرام در ایران نماینده‌ای داشت، سئوال می‌کردیم که چرا صفحات داعش فعال است، در حالی که چنین تصمیمی درباره صفحات سرداران سپاه گرفته شده است؟ می پرسیدیم آیا با مردم، فرهنگ و انقلاب ایران ضدیت دارند؟
وی ادامه داد: همچنین مسئله دوم این است که اطلاعات کاربران ایرانی نباید از کشور خارج شود که این اتفاق هم‌اکنون رخ می‌دهد و اگر اینستاگرام در ایران نماینده داشت، باید به این سؤال پاسخ می‌داد.
وی تأکید کرد: بندهای این مصوبه می‌گوید که اگر پیام رسان خارجی این شرایط را قبول دارند که فعالیت کنند و اگرنه تشریف ببرند.
منبع: خبرگزاری فارس

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/212890/مصوبه-شورای-عالی-فضای-مجازی-برای-سامان‌دهی-پیام‌رسان‌ها-درباره-اینستاگرام-اجرا-شود
بستن   چاپ