پیام ویژه
فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود
جمعه 31 فروردين 1403 - 12:50:41
پیام ویژه - ایلنا / فتح الله بیات گفت: صحیح این بود که نظر شرکای اجتماعی کارگری و کارفرمایی نیز (در موضوع تعطیلی دو روز در هفته) اخذ شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بحث تعطیلی دو روز در هفته برای کلیه شاغلینی که 176 ساعت در ماه (44 ساعت در هفته) کار می‌کنند و کاهش زمان کار از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته، این روزها یکی از مباحث مطرح در حوزه روابط کار کارمندان دولت، کارگران و برخی اصناف خاص مثل کارمندان بانک‌های دولتی و خصوصی است. 
درباره شمول این طرح برای نیروهای خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری (مانند کارگران و کارمندان بانک‌های خصوصی) البته گمانه‌زنی‌های مختلفی می‌شود؛ چنانچه طی هفته گذشته برخی نمایندگان مجلس شمول این قانون را برای تمامی نیروهای شاغل ارزیابی کردند. در این میان البته برخی کارشناسان تسری شمولیت این طرح «برای افراد دارای پوشش بیمه تامین اجتماعی» را منوط به تغییر قانون کار یا وجود یک آیین نامه اصلاحی در حاشیه این قانون با نظر شرکای اجتماعی شورای عالی کار می‌دانند. 
فتح الله بیات (رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و قراردادی و دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران) با طرح این مطلب اظهار کرد: البته طبق قانون کلیه قوانین و مصوباتی که مجلس شورای اسلامی به تصویب رسانده و به تایید شورای نگهبان و مجمع تشخیص می‌رسد، لازم الاجراست و این قوانین در حوزه روابط کار نیز در صورت شمول کارگران و حق بیمه پردازان سازمان تامین اجتماعی، در کارگاه‌ها نیز باید رعایت شود؛ چنانچه خود قانون کار نیز مصوب مجلس است. 

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/1476919/فعال-کارگری--شیفت-کار-پنجشنبه-کارگر-باید-«اضافه-کاری»-حساب-شود
بستن   چاپ