پیام ویژه
گرماي کم‌سابقه هوا در يزد/ جهاد روزه‌داران با تنفس در گرماي بالاي 45 درجه
يکشنبه 23 تير 1392 - 2:59:33 PM
فارس
 

به گزارش خبرنگار ما از يزد، آفتاب که از شرق يزد شروع به تابيدن مي‌کند، گرماي هوا آغاز مي‌شود و انگار اشعه خورشيد تا عمق جان انسان نفوذ مي‌کند.

هرچه آفتاب به وسط آسمان نزديک‌تر مي‌شود، داغي هوا بيشتر مي‌شود اينجا همه چيز داغ است، زمين، آب،‌ هوا و حتي نفس انسان داغي مي‌زند.

سوار ماشين که مي‌شوي انگار وارد سونا شده‌اي، کفشت که يک ربع در آفتاب بماند، ديگر نمي‌تواني پا در آن کني و داغي همه جا و همه چيز را درگير کرده است.

کولرها مرتب و بلا وقفه کار مي‌کنند اما انگار قرار نيست خانه‌ها خنک شوند.

گويي همه چيز در حال تبخير است و اين شرايط از ساعت 11 تا 5 بعد از ظهر شدتي باور نکردني دارد.

آفتاب که کم کم پايين مي‌رود، شرايط اندکي بهتر مي‌شود، اما زمين هنوز داغي مي‌زند و داغي آن را حتي شب تاريک نيز برطرف نمي‌کند.

وي اين دور ادامه دارد تا شهريور به پايان برسد اما با اين حال زندگي گرچه بي‌رمق، اما ادامه دارد.

اين گرما صحبت امسال و پارسال نيست و يزد کويري از زماني که بوده با همين شرايط دست و پنجه نرم کرده است.

آنچه تحمل اين شرايط را اندکي سخت کرده است، روزه‌داري مردم است و تشنگي به راستي توان از کف مي‌برد.

اينجاست که مبارزه با نفس را به عينه مي‌‌توان ديد و حتي تشنگي طاقت‌فرسا نيز نمي‌تواند بر اراده مردم باتقواي اين ديار تاثير بگذارد.

سستي و بي‌حالي در اين هواي گرم طبيعي است و شهر را به حالت رکود برده است اما نه شهر تعطيل است و نه مردم بي‌طاقت.

گرچه امروز هوا اندکي از روزهاي قبل بهتر شده اما کارشناسان هواشناسي يزد اعلام کردند که در روزهاي آينده بر شدت گرماي هوا افزوده خواهد شد و تا پنج درجه افزايش دما را تا آخر هفته در يزد تجربه خواهيم کرد.

کارشناسان هواشناسي، دماي هواي يزد را در گرم‌ترين ساعات، 43 درجه اعلام کرده‌اند اما دماسنج‌هاي خودروها، دمايي بيش از اين را اعلام مي‌کنند.

با اين وجود هنگام سحر چراغ خانه‌ها هر روز نوراني‌تر از روزهاي قبل، نمازهاي جماعت ظهر و عصر در مساجد هر روز باشکوه‌تر از روز قبل و سفره‌هاي افطاري هر روز گسترده‌تر از روزها و سال‌هاي قبل است و گرماي هوا نتوانسته در اراده مردم دارالعباده يزد در عمل به دستور خداوند متعال تاثير بگذارد.


http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/116/گرماي-کم‌سابقه-هوا-در-يزد--جهاد-روزه‌داران-با-تنفس-در-گرماي-بالاي-45-درجه
بستن   چاپ