پیام ویژه

آخرين مطالب

بیانیه اتاق اصناف؛

بازار ایران سیاه پوش شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - اصناف و بازاریان سراسر کشور ضمن محکوم کردن ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، از تعطیلی بازار در برخی شهرستان‌ها در روز دوشنبه خبر دادند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی سراسر بازار کشور سیاه پوش و در برخی از شهرستان‌ها بازار تعطیل شد.برنامه اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها درباره آخرین شرایط بازار و چگونگی آئین عزاداری است:
سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف مرکز استان خوزستان: تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فردا از ساعت 8:30 در اهواز انجام خواهد شد. به این مناسبت استانداری ادارات و مدارس را تعطیل اعلام کرده است و بازار اهواز نیز تعطیل است. مردم و بازاریان اهواز آمادگی کامل برای برگزاری هرچه با شکوه تر این آئین را دارند.
جلال الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان: ظهر روز جمعه، بعد از نماز جمعه، راهپیمایی بزرگی برگزار شد و بازاریان و اصناف حضور گسترده ای در این راهپیمایی داشتند و امروز بازاریان گیلان همچون سایر استان‌ها به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بازار را سیاه پوش کرده اند. در این استان بنر و پوسترهای زیادی چاپ و منتشر شده است. اصناف گیلان همچون سایر اصناف شهرستان‌ها همچون همیشه در کنار انقلاب بوده و خواهند بود.
محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان رضوی: به منظور برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی فردا 15 دی ماه همه واحدهای صنفی بازار این کلانشهر در نوبت صبح تعطیل هستند. بر این اساس همه واحدهای صنفی در سطح مشهد به ویژه واحدهای مستقر در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) فعالیت نخواهند داشت.
رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان: مراسمی جهت عزاداری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز عصر در اصفهان برگزار شد و به این واسطه آن دسته از واحدهای صنفی که در حاشیه محل برگزاری این مراسم بوده اند، تعطیل کردند. علاوه بر این بازار سیاه پوش است.
مهدی امیدوار رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی: روز جمعه جلسه فوق العاده ای در اتاق اصناف بجنورد گذاشته شد و بر اساس آن، امروز ساعت 9 در مصلی مراسم عزاداری برگزار شد و تعداد زیادی از بازاریان در این مراسم حضور یافتند. علاوه بر این 5 هزار پوستر با تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا امشب به چاپ خواهد رسید و در ادامه بین مغازه داران و در مسیرهای اصلی شهر توزیع می‌شود. همچنین تمامی 43 اتحادیه مشغول تهیه پرچم سیاه برای نصب بر سردر مغازه‌ها و سیاه پوش کردن شهر هستند.
سید محمود موسوی رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان: بعدازظهر امروز مجلس ترحیمی به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مسجد ثارالله و حسینه رزمندگان زنجان برگزار خواهد شد. بر این اساس اطلاع رسانی انجام شده است و از سوی دیگر اتحادیه‌ها و کسبه بنر و پرچم سیاه نصب کرده‌اند. این‌ها به رسم وظیفه انجام شده است و کسی به دنبال این که، این اقدامات جایی به ثبت برسد نیست.
سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس: در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، شیراز به طور بی‌سابقه‌ای سیاه پوش شده است و عزاداری‌ها امروز در حال برگزاری است. این عزاداری‌ها عاشقانه است و مردم شهر سوگوار هستند. رؤسای اتحادیه‌ها نیز به همین مناسبت امروز جلسه‌ای در اتاق اصناف شیراز برگزار خواهند کرد.
محمد فرج زاده‌ها رئیس اتاق اصناف مرکز استان قزوین: بازار قزوین امروز تا 10 صبح تعطیل بود و عزاداری‌ها ادامه دارد.علی ارشدی رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد: از روز گذشته در یاسوج با بارندگی شدید مواجه هستیم. با این وجود از همان دیروز پلاکاردهایی در سطح شهر نصب کرده‌ایم. اتاق اصناف با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در این باره با هم همکاری می‌کنند.
از امروز صبح هم رؤسای اتحادیه‌ها و تعدادی از بازاریان در بازار هستند. تا به این لحظه بازار تعطیل نشده است اما به جهت برنامه ریزی برای تجمع عظیم بازاریان ممکن است بخشی از بازار تعطیل شود. ضمن این که بر اساس مشاهدات ما سوگی شهر را فراگرفته است که نمونه آن را کمتر دیده‌ایم. این در حالی است که آنچنان که گفته شد شدت بارندگی بسیار زیاد است.حسین خلیلی رئیس اتاق اصناف مرکز استان گلستان: فردا مراسمی در مصلی برگزار می‌شود و اطلاعیه داده شده و بنرهایی هم در سطح استان گلستان نصب شده است.
منوچهر اسبکوه رئیس اتاق اصناف مرکز استان لرستان: مراسم عزاداری در استان لرستان برگزار می‌شود. اجلاسی به همین مناسبت در اتاق اصناف مرکز استان لرستان برگزار شد. در سطح شهر بنرهایی زده شده است و فردا صبح هم پس از برگزاری نشستی به همراه نمایندگان اصناف به مصلی می‌رویم. روز دوشنبه که روز خاکسپاری است نیز برنامه ویژه ای داریم. روز چهارشنبه هم برنامه ویژه ای برای اصناف و بازاریان داریم که بنابر این مناسب بازار تعطیل خواهد شد. فرد بسیار مهم و شهید والا مقامی را تقدیم اسلام کرده ایم و طبق سنوات گذشته بازاریان خود را ملزم به همراهی می‌کنند.
مجتبی پیرزاده رئیس اتاق اصناف مرکز استان مازندران: بازاریان با نصب بنر و پوستر در این سوگواری سهیم هستند. مراسم ختم به این مناسبت برگزار می‌شود.حاج میرحبیب هاشمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان آذربایجان شرقی: بازار تبریز به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی امروز تعطیل است. بازاریان تبریزی در سوگ از دست دادن سردار جبهه مقاومت، مغازه‌های خود را تعطیل کرده اند.
جمشید زند رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی: به‌دنبال ضایعه شهادت سپهبد سلیمانی، صبح امروز بازار اراک تعطیل بود و اصناف استان با سیاه پوش کردن واحدهای صنفی خود ارادت خود را به این سردار شهید نشان دادند. اصناف استان همراه با مسئولان استانی، برای برنامه‌های دیگری برای بزرگداشت این شخصیت بزرگ برنامه ریزی می‌کنند و حضور خواهند داشت.عبدالمجید جلالی رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان: مراسم عزاداری به این مناسبت در مصلی در استان هرمزگان برگزار شد. فردا ظهر هم در مسجد امام مراسمی برگزاری و بیانه‌ای قرائت خواهد شد.
حسین محرابی رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان: بازار همدان امروز سیاه پوش است و مراسمی برای امشب همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع بازار برگزار خواهد شد. در این باره به تمامی هیأت مدیره اتحادیه‌ها، انجمن بسیج اصناف، انجمن اسلامی بازار، استاندار، شهردارهای منطقه و … اطلاع رسانی شده است تا در این مراسم شرکت کنند.
مهر
2025

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/299198/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

گزیده‌های نفتی هفته

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند/ ویدئو

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند

واژگونی پراید حادثه آفرید

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

مرغ کیلویی چند؟

واکنش ها به تذکر دفتر رهبری در مورد گشت ارشاد جدید/ طرح نور تعطیل می شود؟

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

پدر گلاب ایران درگذشت

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

آذری جهرمی: این یک رجزخوانی نیست، هشدار است/ جنگ طلب نیستم اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

دامغان لرزید

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟