پیام ویژه

آخرين مطالب

وزیر اقتصاد: ادبیات اقتصاد کلاسیک فعلا جواب نمی‌دهد/ افزایش 23 درصدی خرید نفت کره جنوبی از ایران/ زمان فروش مسکن فرا رسیده است/ خروج بیش از 166 میلیون دلار از کشور برای واردات توتون و تنباکو اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام ویژه-پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

 این پیمانه تیتر‌هایی همچون روسیه جایگاه نفت خام ونزوئلا را در بازار‌های اروپایی می‌گیرد، دولت آمریکا برآورد قیمت نفت را افزایش داد، بازدهی 14درصدی بورس تهران در کمتر از دو هفته، سهام آسیایی با امید به رشد اقتصادی جهان جهش کرد، دلار در سنا 200 تومان  افزایش یافت، سکه گران شد، رشد دسته‌جمعی «تسه‌ها»، کاهش نرخ سود در دستور کار بانک مرکزی روسیه و نرخ حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث در سال 98 را در بر دارد.

وزیر اقتصاد: ادبیات اقتصاد کلاسیک فعلا جواب نمی‌دهد

هشتاد و چهارمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و اولین نشست این شورا در سال 98 با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، برگزار شد.

در این جلسه فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد از تشکیل کمیته ضدتحریم در وزارت اقتصاد خبر داد و با اشاره به اینکه کمیته مذکور باید تصمیمات خاص بگیرد، گفت: این تصمیمات باید در قالبی اتخاذ و اجرا شوند که بخش خصوصی دچار اختلال نشود. وزیر اقتصاد همچنین به صدمات و خسارت سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور، تصریح کرد: امسال به دلیل سیل، آسیب‌های جدی به بخش کشاورزی و صنعت به ویژه در استان‌های شمالی و خوزستان وارد شده است. وی ادامه داد: برخی از بحث‌های اقتصادی مربوط به شرایط عادی است و وقتی شرایط خاص به اقتصاد کشور تحمیل می‌شود، واکنش‌ها به آن نیز باید متفاوت باشد؛ در این میان برخی دانشگاهیان می‌گویند چرا کمیته مقابله با تحریم در ایران مانند کمیته تحریم ایران در آمریکا فعال نیست که اتفاقاً کمیته مقابله با تحریم در کشور بسیار فعال است ولی باید تصمیمات خاص بگیریم و این تصمیمات باید در قالبی اتخاذ و اجرا شوند که بخش خصوصی دچار اختلال نشود. دژپسند گفت: باید خودمان را با شرایط فعلی تطبیق دهیم، هرچند بحث‌های مختلفی مانند محدودیت‌های نقل و انتقال بانکی به ما تحمیل شده اند و باید بپذیریم که نمی‌توان در این شرایط از ادبیات اقتصاد کلاسیک استفاده کرد. /مهر

روسیه جایگاه نفت خام ونزوئلا را در بازار‌های اروپایی می‌گیرد

راشاتودی: پس از کاهش صادرات ونزوئلا به علت تحریم‌های آمریکا، پالایشگاه‌های اروپایی نفت خام ترش روسیه را جایگزین آن کرده اند، و همچنین اعلام نموده اند که نفت خام ترش روسیه روز به روز در حال گرانتر شدن است. منابع صنعت تجارت رویترز می‌گوید که این وضعیت با توجه به اینکه اعضای اوپک طبق توافق اوپک پلاس میزان تولید درجه‌های سنگین‌تر و ترش‌تر نفت خام را در جهت تحریک بازار به منظور افزایش قیمت این محصولات، کاهش داده اند، بدتر شده است. نفت خام ایالات متحده جایگزین مناسبی نیست، چرا که عمدتاً سبک و شیرین است، حال آنکه پالایشگاه‌های اروپایی به گونه‌ای تجهیز شده اند که درجات سنگین‌تر نفت خام را به همراه درجات سبک ترپالایش کرده و محصولات تصفیه شده تولید کنند. این اخبار، یک هشدار دیگر درباره این موضوع است که جهان به سمت کمبود نفت سنگین و ترش پیش می‌رود، محصولی که تولید اصلی ونزوئلا بوده و بسیاری از پالایشگاه‌ها برای تولید بنزین و سایر محصولات به آن نیاز اساسی دارند.

دولت آمریکا برآورد قیمت نفت را افزایش داد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با استناد به کاهش سطح ذخیره‌سازی نفت و همچنین اختلال‌های برنامه‌ریزی نشده در عرضه این کالا، برآورد قیمت دو شاخص نفت خام برنت و دبلیوتی‌آی را افزایش داد. این نهاد در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد میانگین قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در سال 2019 میلادی به 58 دلار و 80 سنت می‌رسد که دو دلار و 16 سنت بیش از برآورد پیشین آن است. همچنین اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال جاری میلادی 65 دلار و 15 سنت، یعنی دو دلار و 37 سنت بالاتر از برآورد پیشین خواهد بود.

افزایش 23 درصدی خرید نفت کره جنوبی از ایران

آمارهای گمرک کره جنوبی نشان داد، واردات نفت این کشور از ایران در ماه مارس به نسبت سال گذشته 12 درصد کاهش یافت اما خرید ماهانه هنوز از زمان ازسرگیری خرید نفت از ایران در ماه ژانویه در بالاترین سطح قرار دارد. آمارها نشان داد کره جنوبی، یکی از بزرگ‌ترین مشتریان نفتی آسیایی ایران است که در ماه مارس 1.2 میلیون تن یا روزانه 284 هزار و 639 بشکه نفت از ایران خریده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با 1.37 میلیون تن بوده است. میزان واردات در ماه مارس 23 درصد از ماه فوریه بیشتر است و پنج برابر ماه ژانویه است. بر اساس این آمار، میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در سه ماه نخست امسال، 29.8 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. این رقم 2.4 میلیون تن یا روزانه 196 هزار و 303 بشکه بوده که در مقایسه با 3.5 میلیون تن سه ماه نخست پارسال کمتر است. کره جنوبی، یکی از هشت کشوری است که در ماه نوامبر، معافیت 6 ماهه از تحریم‌های نفتی ایران را از واشنگتن دریافت کرد. سئول می‌تواند روزانه 200 هزار بشکه نفت (بیشتر میعانات گازی) از ایران بخرد. بر اساس برآوردهای رویترز، کره جنوبی، در پنج ماه از نوامبر تا مارس، روزانه حدود 117 هزار بشکه نفت  از ایران خریده است. معافیت از تحریم‌های نفت ایران از ابتدای ماه می منقضی می‌شود و کره جنوبی در حال مذاکره با آمریکاست تا این معافیت را برای ادامه خرید نفت از ایران تمدید کند.

بازدهی 14درصدی بورس تهران در کمتر از دو هفته

دیروز بورس تهران در حالی با رشد 5721 واحدی، توانست کانال 200 هزار واحدی را فتح کرده و در آستانه ارتفاع 202 هزار واحدی قرار بگیرد که نماد بانک تجارت (وتجارت) به تنهایی بیش از 600 واحد در افزایش شاخص کل مؤثر بود و استقبال از نماد بانک تجارت به حدی بود که برخی سهامداران، اقدام به فروش سهام دیگر برای کسب نقدینگی و خرید این سهم می‌کردند. روند بازار سرمایه در کمتر از دو هفته کاری سپری شده در سال جدید، نشان می دهد که شاخص بورس بازدهی 14 درصدی را ثبت کرده است.

سهام آسیایی با امید به رشد اقتصادی جهان جهش کرد

روز دوشنبه، پس از انتشار داده‌های فراتر از انتظار از سوی چین، که امیدها به رشد اقتصادی جهان را تقویت کرد، با بهبود ریسک‌پذیری، سهام آسیایی جهش کرد و دلار افت کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن 0.1 درصد رشد کرد. نیکی ژاپن 1.41 درصد جهش کرد، در حالی که سهام استرالیا بر خلاف روند بازارهای منطقه 0.14 درصد پایین آمد. کوسپی کره‌جنوبی 0.79 درصد رشد کرد. در بازارهای چین شاخص کامپوزیت شانگهای 1.86 درصد جهش کرد و شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ 1.10 درصد بالا آمد. در شرایطی که با سومین کاهش متوالی پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان توسط صندوق بین‌المللی پول، نگرانی‌های زیادی در بین سرمایه‌گذاران به وجود آمده بود و با وحشت از اینکه کند شدن اقتصادهای بزرگ جهان، چین و آمریکا، در فرایند جنگ تجاری بین این دو کشور، کل اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار دهد، این نگرانی‌ها تشدید شده بود، انتشار داده‌های فراتر از انتظار از سوی چین که نشان می‌داد صادرات ماه مارچ این کشور به بالاترین سطح 5 ماهه رسیده و تعداد وام‌های جدید بانکی، بیش از حد انتظار جهش کرده است، روحیه سرمایه‌گذاران بسیار تقویت شد. کل وام‌های بانکی پرداخت شده در سه ماهه اول 2019 به رکورد 3 ماهه 5.81 تریلیون یوآن (866.7 میلیارد دلار) رسید. در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان، باز هم افت کرد و به 96.909 واحد رسید و به نرخ 96.745 واحد که در معاملات روز جمعه، برای چند لحظه به آن رسیده بود، نزدیک شد. این نرخ پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای شاخص دلار است.

دلار در سنا 200 تومان  افزایش یافت

در معاملات روز دوشنبه بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که نشان دهنده میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 13550 تومان خریداری شد و به قیمت 13650 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، 200 تومان افزایش داشت؛ هرچند در بازار آزاد دلار در محدوده 13800 تا 13900 تومان نوسان داشت. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 15550 تومان خریداری و با افزایش 400 تومانی نسبت به روز یکشنبه، به قیمت 15650 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

سکه به رغم کاهش نرخ جهانی طلا، گران شد

کشتی آرای در خصوص آخرین نرخ‌های بازار دیروز تهران به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: به رغم کاهش بهای اونس جهانی طلا، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 4,660,000 تومان رسید که نسبت به ابتدای صبح کاهش، ولی نسبت به روز قبل، 60 هزار تومان گران شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با رشد 55 هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، به رقم 4,845,000 تومان رسید. این در حالی است که ابتدای معاملات بهای سکه امامی به 4,900,000 تومان نیز رسیده بود. هر نیم سکه بهار آزادی نیز، به سطح 2,660,000 تومانی رسید که نسبت به روز یکشنبه، 40 هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم 1,710,000 تومان رسید که نسبت به روز قبل، 10 هزار تومان ارزان‌تر شد. همچنین هر سکه یک گرمی به 940 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار به رقم 439,500 تومان رسید. همچنین هر مثقال طلای 17 عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، 1,905,000 تومان بود که نسبت به روز یکشنبه، 40 هزار تومان افزایش قیمت داشت. به گفته کشی آرای، حباب سکه در معاملات با افزایش تقاضا برای خرید، به 525 هزار تومان رسید.

بازار اوراق مسکن؛ رشد دسته‌جمعی «تسه‌ها»

اوراق تسهیلات مسکن دی ماه 96 «تسه9610» در جلسه معاملاتی روز دوشنبه 16/ 0 درصد رشد قیمت را تجربه کرد و در نهایت به بهای 49 هزار و 257 تومان به فروش رسید. در مجموع 32 معامله به ارزش 1/ 16 میلیارد تومان برای این سررسید وام در جلسه دیروز ثبت شد. سیر صعودی وضعیت غالب بازار «تسه‌ها» بود و اکثریت سررسیدهای وام (به غیر از 5 مورد) در محدوده مثبت معاملاتی قرار گرفتند و میانگین قیمتی آنها به مرز 50 هزار تومانی نزدیک‌تر شد. با بررسی تعداد معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات املاک ایران در روزهای اخیر به افت حجم معاملات مسکن نسبت به فروردین سال گذشته پی می‌بریم. تعداد آپارتمان‌های فروش رفته تا تاریخ 22 فروردین 610 واحد است که این میزان کمتر از یک‌دهم حجم معاملات در فروردین 97 است. بی‌رونقی بازارمسکن مستقیما بر قیمت «تسه‌ها» اثر می‌گذارد.

به چالش کشاندن تسلا توسط چینی‌ها

دنیای‌‌ اقتصاد: شرکت چینی «اس‌اف‌موتورز» به‌ تازگی از یک کراس‌اوور برقی جدید رونمایی کرده که می‌تواند خودروی برقی تسلا را به چالش بکشاند. این روزها که شرکت‌های خودروسازی متعددی به‌ سوی تولید خودروهای برقی روی آورده‌اند شرکت‌های چینی یکی پس از دیگری به معرفی تولید و عرضه خودروهای برقی مشغول شده و سعی دارند در این رقابت تنگاتنگ سهم بیشتری از بازار این کشور را به خود اختصاص دهند. شرکت چینی اس‌اف موتورز که به‌ تازگی نام برند خود را به «سرس» تغییر داده یکی از خودروسازان نوظهور چینی است که در زمینه تولید و توسعه خودروهای پاک فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. حالا این شرکت نسخه نهایی از خودروی کراس‌اوور برقی تحت‌عنوان اس‌اف 5 را معرفی کرده که نسخه مفهومی آن در سال گذشته رونمایی شده بود. با اینکه این خودرو با نسخه مفهومی خود تفاوت‌های متعددی دارد؛ اما در دو نسخه به تولید خواهد رسید که یکی از آنها از یک باتری 90 کیلو وات ساعتی بهره می‌برد و پس از 5/ 3 ثانیه سرعت آن به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد.
 
زمان فروش مسکن فرا رسیده است

گزارش های میدانی از بازار مسکن شهر تهران حاکی از آن است که خریداران حرفه‌ای بازار را ترک کرده‌اند و معاملات نسبت به فروردین ماه سال گذشته 51 درصد کاهش یافته است؛ قیمت ها نیز نسبت به آذرماه 1394 معادل 183 درصد رشد کرده و 23 درصد بالاتر از رشد طلا و ارز قرار دارد. به گزارش ایسنا، یک کارشناس با بیان این‌ که هم‌اکنون در بازار مسکن هرکس بفروشد سود خواهد کرد گفت: قیمت خانه به سقف توان طرف تقاضا رسیده و هیچ جایی برای التهاب مجدد وجود ندارد. عباس زینعلی اظهار کرد: به نظرم افزایش قیمتی که از بهمن ماه سال گذشته در بازار مسکن اتفاق افتاد، ظرفیت این بخش را به اشباع رسانده است. هم‌اکنون قیمت مسکن به سقف رسیده و بالاتر از این رقم‌ها دیگر مفهومی ندارد. ممکن است مالکان، مجدداً دلشان بخواهد قیمت اسمی را بالا ببرند ولی هیچ وقت تقاضای مؤثری برای آن مبالغ به وجود نخواهد آمد. حداقل در فضا و حجم اقتصادی امروز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

نرخ حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث در سال 98

نرخ حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث در سال 98 برای وسایل نقلیه 15 درصد بیش از نرخ‌های مورد عمل سال 1397 تعیین شد.

وزیر اقتصاد: ادبیات اقتصاد کلاسیک فعلا جواب نمی‌دهد/ افزایش 23 درصدی خرید نفت کره جنوبی از ایران/ زمان فروش مسکن فرا رسیده است/ خروج بیش از 166 میلیون دلار از کشور برای واردات توتون و تنباکو

کاهش نرخ سود در دستور کار بانک مرکزی روسیه

«الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه گفت: ممکن است بانک مرکزی روسیه در سال جاری میلادی در موضع کاهش نرخ بهره قرار گیرد. وی در کنفرانس خبری در حاشیه نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: احتمال کاهش نرخ بهره را در سال جاری میلادی بررسی می کنیم. بانک مرکزی روسیه در ماه مارس سال جاری میلادی نرخ سود را 7.75 درصد حفظ و پیش بینی کرد با توجه به الگوی تورم فعلی نیازی به افزایش نرخ تورم بعد از آنکه بانک مرکزی روسیه در سال 2018 میلادی دو بار نرخ سود را افزایش داد، وجود ندارد. همچنین «الکساندر مورزوف» رئیس بخش تحقیق در بانک مرکزی روسیه گفت: انتظار می رود تورم سالانه روسیه در ماه جاری میلادی به 5.3 درصد کاهش پیدا کند. وی افزود: غیر ممکن است که تورم سالانه به رقم قبلی 5.5 درصد در سال 2019 میلادی برسد. رییس بخش تحقیق بانک مرکزی روسیه گفت: افزایش ارزش روبل در حال محدود کردن سرعت رشد قیمت هاست. بر پایه این گزارش، پیش از این تحلیلگران رویترز در نظرسنجی اعلام کرده بودند انتظار می رود نرخ سود در روسیه در سه ماه پایانی سال 2019 میلادی کاهش پیدا کند.

خروج بیش از 166 میلیون دلار از کشور برای واردات توتون و تنباکو

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی یازده ماهه نخست سال 97 نشان می‌دهد در این مدت بیش از 23 هزار و 593 تن توتون و تنباکو از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم توتون و تنباکو به کشور 166 میلیون و 926 هزار و 635 دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر 698 میلیارد و 616 میلیون و 287 هزار و 673 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. بر اساس این گزارش توتون و تنباکو از 13 کشور جهان از جمله آلمان، برزیل، ترکیه، تایلند، سوئیس و امارات متحده عربی وارد ایران شده است. بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات توتون و تنباکو از کشور ترکیه به ارزش 85 میلیون و 387 هزار و 621 دلار بوده است.

وزیر اقتصاد: ادبیات اقتصاد کلاسیک فعلا جواب نمی‌دهد/ افزایش 23 درصدی خرید نفت کره جنوبی از ایران/ زمان فروش مسکن فرا رسیده است/ خروج بیش از 166 میلیون دلار از کشور برای واردات توتون و تنباکو

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/212294/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند