پیام ویژه

آخرين مطالب

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت:

جی‌ئی‌سی‌اف باید رویکردهای پرریسک بازار گاز را پیگیری کند وزارت نفت

جی‌ئی‌سی‌اف باید رویکردهای پرریسک بازار گاز را پیگیری کند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با بیان اینکه جوسازی‌ها درباره مصرف جهانی گاز، در حوزه بین‌الملل سبب افت شدید سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی می‌شود، گفت: این رویکرد بسیار پر ریسک سبب ازدست‌دادن فرصت‌های تازه و کاهش اشتغال در صنایع نفت و گاز می‌شود و مجمع کشورهای صادرکننده گاز باید این موضوع‌ها را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد اسدزاده روز چهارشنبه (19 اردیبهشت) در نشست مشترک با محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف)، با بیان اینکه ایران به‌عنوان یکی از مؤسسان این مجمع، نقشی کلیدی در برنامه‌ریزی‌های آینده بازار گاز دارد از این رو دور تازه‌ای از همکاری‌ها را در بازار گاز و صنایع مرتبط طراحی می‌کنند.
وی با اشاره به سابقه و تجربه‌های مجمع کشورهای صادرکننده گاز از گذشته تاکنون افزود: این مجموعه باید به‌سمت اقدام‌هایی عملی، عینی و اثرگذار در بازار گاز گام بردارد و کشورهای عضو باید در مسیر قیمت‌گذاری، ایجاد پلتفرم و تقویت لجستیک و شیوه‌های حمل‌ونقل حرکت کنند و برای شکل‌گیری یک قطب گام بردارند. این مسیری است که جی‌ئی‌سی‌اف را در مسیر بلوغ و اثرگذاری قرار می‌دهد.
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با بیان اینکه جی‌ئی‌سی‌اف در این سال‌ها مطالعات مناسبی در حوزه‌های مختلف مرتبط با بازار گاز داشته است و ایران هم سعی می‌کند نقشی اساسی در این حوزه داشته باشد، گفت: پژوهشگاه به‌عنوان نمونه برجسته‌ای از یک مرکز پژوهشی در حوزه نفت و گاز مطرح است و اعضا و دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف هم در بازدید از پژوهشگاه تصریح کردند این توانمندی در دورانی که ایران تحریم بوده است، شگفت‌انگیز است. به نظر ما هم این توانمندی جز لطف خدا و اعتماد به مسیر پیش ‌رو نیست.
اسدزاده با تأکید بر اینکه ایران برای مشارکت در پروژه‌های مختلف اعضای جی‌ئی‌سی‌اف آمادگی دارد، افزود: این بازدید و نشست‌های مشترک دبیرکل می‌تواند نقطه عطفی در همکاری‌های مشترک ایران با این مجمع و استفاده از ظرفیت‌های گسترده ایران باشد. پژوهشگاه می‌تواند نقش مؤثری در شبکه پژوهشی جی‌ئی‌سی‌اف داشته باشد و کشورهای دیگر می‌توانند از این قابلیت‌ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه برآوردها نشان‌دهنده افزایش تقاضای گاز و مشتقات آن در بازار است، گفت: مسئله گذار انرژی که چند سالی است هم‌زمان با مسئله اقلیم و محیط‌زیست مطرح می‌شود، متأسفانه به دست نااهلان افتاده است و بعضی از کشورها از این موضوع‌ها سوء‌استفاده‌های خاص می‌کنند. آمارها و گزارش‌هایی که از سوی برخی مؤسسه‌های بین‌المللی مطرح می‌شوند، مخرب و اشتباه هستند.
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با اشاره به سرعت رشد تقاضای انرژی در بازارهای جهانی، افزود: با اینکه سال‌هاست روی انرژی‌های جایگزین کار می‌شود، اما قدرت جایگزینی با گاز را ندارند و این جوسازی‌ها در حوزه بین‌الملل سبب افت شدید سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی می‌شود. این رویکرد بسیار خطرناک موجب ازدست‌دادن فرصت‌های تازه و کاهش اشتغال در صنایع نفت و گاز می‌شود.
اسدزاده بیان کرد: براساس برآوردهای همین مؤسسات بین‌المللی، تا سال 2030 بیش از 12 میلیون شغل موجود در بازارهای نفت و گاز از بین می‌رود و از آن طرف تجربه نشان داده که سرمایه‌گذاری تازه در حوزه تجدیدپذیرها آن‌طور که باید موفق نبوده است و هنوز کشورها نمی‌توانند وابستگی به سوخت‌های فسیلی را قطع کنند. با همه هیاهویی که کشورهای غربی درباره گازهای گلخانه‌ای از سال 1990 به راه انداختند، تا امروز 54درصد به میزان انتشار آن‌ها افزوده شده است.
وی گفت: به‌عنوان نماینده ایران در این مجمع می‌گویم باید درباره این رویکردها و گزارش‌های اشتباه و مخرب فکری کرد تا تصمیمی مشترک گرفته شود.
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با بیان اینکه ایران و صنعت نفت آن همواره پیشتاز پروژه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای بوده و تاکنون گام‌های بزرگی در این مسیر برداشته شده است، افزود: همان‌طور که وزیر نفت اعلام کرد، بیش از 5 میلیارد دلار در پروژه‌های گازهای مشعل هزینه شده است و این روند ادامه دارد.
اسدزاده گفت: خواسته ما این است که در اجلاس پیش‌ِ رو که در تهران برگزار می‌شود، این موضوع‌ها مطرح و به‌طور جدی پیگیری شوند. به‌ویژه با توجه به اینکه در آستانه برگزاری کاپ 29 هستیم، لازم است در نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز که پیش از آن برگزار می‌شود، کشورها در این موضوع‌ها به‌طور کامل همگرا شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1481613/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه

نیاز تهران به 7 میلیون قبر

لپتاپ ایسوس Vivobook S 15 OLED با پردازنده کوالکام رویت شد

محبوبیت چشم‌گیر بازی Ghost of Tsushima ادامه دارد

آخرین سفیر؛ کارنامه دیپلماتیک اردشیر زاهدی

افشای اسناد تازه از تلاش مصر برای تخریب هزاران تونل حماس

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پی شهادت رئیس‌جمهوری

اعلام 5 روز عزای عمومی از سوی رهبر انقلاب اسلامی

پیام تسلیت معاون امور حقوقی و مجلس وزیر نفت برای شهادت رئیس‌جمهوری

مداحی جانسوز روح الله رحیمیان در حرم مطهر رضوی برای شهادت رئیس جمهور

پدر به استقبال پسر شهیدش می‌رود

وزیر اقتصاد: این حادثه تلخ خللی در عزم سایر خادمان ملت در انجام وظایف وارد نمی‌کند

عجیب ترین فلش USB جهان که عمر نوح و حافظه ماهی دارد!

معاملات اوراق و گواهی سپرده بورس کالا لغو شد

فرصت 5ساله شکایت برای مستاجرانی که بیش از سقف اجاره قرارداد بسته اند

جلسه فوق العاده سران قوا به میزبانی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد/ راه آیت الله رئیسی را بدون هیچ خللی دنبال خواهیم داد

جلوگیری از تنش در منطقه بخشی از مذاکرات مسقط است

تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه (س)

ظریف: مقصر فاجعه دیروز آمریکاست که فروش هواپیما و قطعات هوانوردی به ایران را تحریم کرده است/ وزارت خارجه مفتخر است شهید امیرکبیر، شهید دکتر فاطمی، شهید رجایی و شهید امیرعبداللهیان را تقدیم ایران کرده/ ویدئو

چه کسی اجازه پرواز بالگرد رییس جمهور را صادر کرد؟

پیام تسلیت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای شهادت آیت الله رئیسی

خبر خوب برای کارگران متقاضی مسکن

اپل توسعه موتورهای مرورگر شخص ثالث را هم به حضور در اتحادیه اروپا محدود کرده است

جزیره کیش عزادار سید محرومان

پیام تسلیت وزیر نفت برای شهادت خادم ملت و «شهیدجمهور»، سیدابراهیم رئیسی

شهادت 3 مامور پلیس توسط شرور مسلح

تصویری خاص در توئیتر سایت رهبر انقلاب در پی شهادت ابراهیم رئیسی

حمله «کیهان» به مقاله «هم میهن»: وارونه‌نویسی روزنامه غربگرا درباره خودکفایی گندم

احتمال فروپاشی کابینه نتانیاهو

آخرین دیدار و حضور خاطره انگیز رییس جمهور مردمی با خانواده شهدا و ایثارگران در دور دوم سفر به استان مازندران، 3 روز قبل از آسمانی شدن

وزارت علوم: فعالیت دانشگاه‌ها تا اطلاع از طرف دولت برقرار است

دیگه ماشینتو کارواش نبر ... اونم با 198 تومن

سرعت شارژ گوگل پیکسل 8a کندتر از لاک‌پشت است

سرمقاله جوان/ روز‌های سخت ولی امیدوار مقاومت

بی‌بی‌سی: دولت و ارتش اسرائیل مسئولیت شکست را گردن هم می‌اندازند

کشف محموله نیم‌تنی مواد دخانی قاچاق

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

طلای جهانی رکورد زد

بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد

مدیر سامانه یکپارچه: خرید خودروهای برقی هیچ محدودیت و شرایطی ندارد

منتظر بازی لگویی هورایزن باشید

سید محمدعلی آل هاشم؛ روحانی 62ساله‌ای که آرزوی شهادت داشت

فردا جلسه علنی مجلس تشکیل نمی شود

مشاهده یک شهاب سنگ بزرگ در آسمان پرتغال

کدام استان‌های کشور بارانی است؟

زمان واریز سهمیه بنزین خردادماه اعلام شد

واریز 532 میلیارد تومان سود به حساب سهامداران از طریق سجام

رنگ آبی تیتانیومی احتمالاً از آیفون 16 پرو حذف می‌شود

آینده کشور پس از شهادت رئیسی از زبان سخنگوی شورای نگهبان/ ریاست جمهوری بعدی ایرانی یک ساله خواهد بود یا 4 ساله؟/ ویدئو