پیام ویژه

آخرين مطالب

برداشت گاز از فاز 11 پارس جنوبی افزایش می‌یابد وزارت نفت

برداشت گاز از فاز 11 پارس جنوبی افزایش می‌یابد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مجری فاز 11 پارس جنوبی از تکمیل ششمین حلقه چاه این طرح در روزهای آینده خبر داد و گفت: با تکمیل این 6 حلقه چاه، ظرفیت برداشت گاز از فاز 11 پارس جنوبی 2.5 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز پارس، در نخستین روز از برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که صبح روز چهارشنبه (19 اردیبهشت‌) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با همراهی سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی، و موسی احمدی، نماینده مردم دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، از غرفه شرکت ملی نفت ایران بازدید کردند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه این بازدید و در ارتباط زنده با سکوی فاز 11 پارس جنوبی بیان کرد: آرامشی که امروز در کشور حکمفرماست، مدیون تلاش و زحمات جوانانی است که در بخش‌های عملیاتی صنعت نفت در حال فعالیت هستند.
خجسته‌مهر با اشاره به بدعهدی 20ساله شرکت‌های خارجی در توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت: توسعه این طرح جزو فعالیت‌های منحصربه‌فردی بوده است که دولت سیزدهم در میدان مشترک پارس جنوبی انجام داده است.
وی با اشاره به آغاز بهره‌برداری از فاز 11 پارس جنوبی در سال گذشته بیان کرد: با ابتکاری که در این فاز صورت گرفت، یک سکوی 3 هزار و 200 تنی با طراحی مهندسی منحصربه‌فرد جابه‌جا و هم‌زمان بهترین دکل حفاری در موقعیت فاز 11 مستقر، و با حفاری چهار حلقه چاه تولید گاز از این موقعیت آغاز شد.
محمدرضا رجایی، مجری طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی نیز در این ارتباط زنده، درباره آخرین فعالیت‌های اجرایی توسعه فاز 11 توضیحاتی ارائه داد و گفت: سال‌ها شرکت‌های خارجی توسعه این فاز را معطل گذاشته بودند، اما با تدابیر وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، توسعه این فاز با اتکا به توانمندی پیمانکاران داخلی شتاب گرفت.
وی با اشاره به اقدام‌های منحصربه‌فرد انجام‌شده در توسعه این طرح گفت: یکی از اقدام‌هایی که در دنیا نمونه نداشت، انتقال سکوی فراساحلی 12C به موقعیت 11B بود که اگر این کار انجام نمی‌شد، باید چهار سال زمان برای ساخت سکوی جدید و هزینه‌ای بالغ بر 800 میلیون دلار صرف می‌شد.
مجری فاز 11 پارس جنوبی در ادامه گفت: با هزینه بسیار پایینی جابه‌جایی این سکو انجام و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تولید گاز از فاز 11 پارس جنوبی آغاز شد.
رجایی از برداشت تجمعی بیش از 90 میلیارد فوت مکعب گاز از فاز 11 پارس جنوبی خبر داد و گفت: هم‌اکنون روزانه بالغ بر 480 میلیون فوت‌مکعب گاز غنی و 6 هزار و 300 بشکه میعانات گازی از این فاز تولید می‌شود.
وی پیش‌بینی کرد به‌زودی عملیات تکمیلی چاه ششم سکوی 11B پارس جنوبی پایان و ظرفیت برداشت گاز از پارس جنوبی روزانه 2.5 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.
بهره‌برداری از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی از اقدام‌های جهادی دولت سیزدهم به‌ شمار می‌رود
در این آیین، همچنین معاون وزیر نفت بهره‌برداری از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی را از اقدام‌های جهادی دولت سیزدهم و شرکت ملی نفت ایران برشمرد و گفت: با راه‌اندازی این پالایشگاه، حدود 56 میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایشی گاز کشور افزوده شد.
خجسته‌مهر در حاشیه این بازدید در ارتباط زنده با پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی در منطقه کنگان درباره بهره‌برداری از این پالایشگاه با ارائه توضیحاتی بیان کرد: بهره‌برداری از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی، نخستین و مهم‌ترین پروژه شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم بود که به بهره‌برداری رسید.
وی بهره‌برداری از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی را اقدام‌ جهادی دولت سیزدهم و شرکت ملی نفت ایران برشمرد و گفت: با راه‌اندازی این پالایشگاه حدود 56 میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایشی گاز کشور افزوده شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به فعالیت‌های فشرده و متمرکز 8 هزار نیروی فنی در سه شیفت کاری افزود: برای احداث این پالایشگاه بیش از 2.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.
امین ثابتی، جانشین رئیس سایت فاز 14 پارس جنوبی نیز در این ارتباط تصویری گفت: پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی، آخرین و ایرانی‌ترین پالایشگاه این میدان مشترک به شمار می‌رود که با پشتیبانی و سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به سهم 100درصدی شرکت‌های داخلی در بخش مهندسی، ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی گفت: در مراحل ساخت این پالایشگاه حتی یک شرکت خارجی حضور نداشت و در بخش تأمین کالا نیز سهم شرکت‌های ایرانی در این طرح به 70درصد رسید، درحالی‌که سهم شرکت‌های ایرانی در سال‌های ابتدایی توسعه میدان مشترک پارس جنوبی کمتر از 30درصد بود.
جانشین رئیس سایت فاز 14 پارس جنوبی با اشاره به یکی دیگر از رکوردهای راه‌اندازی این پالایشگاه تأکید کرد: با حمایت‌های شرکت ملی نفت ایران توانستیم سه ردیف شیرین‌سازی این پالایشگاه را در کمتر از 10 ماه به بهره‌برداری برسانیم، درحالی که در گذشته راه‌اندازی هریک از ردیف‌های شیرین‌سازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی بیش از دو سال به طول می‌انجامید.
ثابتی همچنین از برداشت تجمعی بالغ بر 82 میلیارد مترمکعب گاز غنی از سکوهای فاز 14 پارس جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون 12 میلیارد مترمکعب گاز شیرین از طریق پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی به خطوط سراسری تحویل شده است و اکنون هزار و 100 نفر در این پالایشگاه مشغول تولید گاز هستند.
میرسلیم هم با قدردانی از فعالیت‌های شرکت ملی نفت ایران در به‌کارگیری ظرفیت‌های داخلی در بهره‌برداری از پروژه‌های نفتی بیان کرد: امید می‌رود به همت دولت سیزدهم، وابستگی صنایع نفت و گاز به شرکت‌های خارجی بیش از گذشته کاهش یابد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1481552/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روح بلند خادم ملت، خادم الرضا، رئیس جمهور محبوب و مردمی آسمانی شد

انفجار کپسول گاز در هنگام تمیز کردن

شهادت مامور فراجا در جریان درگیری با اراذل و اوباش

گوشی ارزان جدید ناتینگ شاید نسخه تغییرنام‌یافته Phone 2a باشد

سرمقاله شرق/ استخراج‌ از همه چیز

سرمقاله اعتماد/ پیامدهای یک ترور

سرمقاله ایران/ سانحه بالگرد و دو نکته قطعی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ الگوی رقابتی در بخش معدن

سرمقاله آفرینش/ کمی دور از قوانین به وضعیت بازنشستگان بنگرید

سرمقاله سیاست روز/ مذاکره با آمریکا و اقتصاد کشور

بیانیه هیئت دولت در پی شهادت رئیس‌جمهوری و هیئت همراه

نقص فنی در خط 5 متروی تهران

آموزش و پرورش: تمامی آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود

بورس تعطیل شد

دفاع شورای رقابت از اصلاح قیمت خودرو

وعده تو خالی معاون وزیر نفت

تسلیت شخصیت های سیاسی برای شهادت رئیس جمهور و همراهان

خادم جمهور ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید

انا لله و انا الیه راجعون خادم‌الرضا، خادم جمهور ایران، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید

اعلام «شهریه» مدارس غیردولتی طی چند روز آینده

اتفاق تلخی که زن صیغه ای برای مرد خیانتکار رقم زد

20 میلیارد تومان کالاهای لوازم خانگی اموال تملیکی فروخته شد

قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر، اعضای شورای موقت ریاست جمهوری/ انتخابات زودهنگام چه زمانی برگزار می شود؟

سیاهه ارزبرها در 1402

فرمانده مرکز مقاومت بسیج: کرمانشاه، نامی آشنا در سراسر کشور است

رائفی پور از تاسیس موسسه خیریه چگونه به ایستگاه سیاست رسید؟

سرمقاله وطن امروز/ درختان سرخه‌حصار تشنه بودند

سرمقاله خراسان/ برای سید ابراهیم رئیسی

سرمقاله کیهان/ «جهان آکادمیکِ مدرن» علیه «دنیای وحشی غرب»!

مطهری: مردم قلباً رئیسی را دوست دارند/ شخصیت او دوست داشتنی است

تصاویری از مراسم غبارروبی حرم امام رضا(ع) با حضور رئیسی

هنوز هیچ خبر موثقی نیست

پشت این در 30 فلسطینی به شهادت رسیدند

خط و نشان عضو برجسته کابینه جنگ اسرائیل برای نتانیاهو

گوشی‌های پرچمدار اندرویدی احتمالاً گران‌تر می‌شوند

معامله بزرگ تهران و واشنگتن؟

همه مقصران معرفی و مجازات شوند

مک استودیو و مک پرو جدید احتمالاً تا اواسط 2025 معرفی نمی‌شوند

دعا و توسل مردم شهرهای مختلف برای سلامتی رئیس جمهور/ ویدئو

دعای مردم جزیره کیش برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه

ایران؛ رتبه اول پیوند اعضا در آسیا

قرائت دعای توسل در کلاس تفسیر سید حسن خمینی برای رئیسی و همراهان

گروه‌های تروریستی‌ای که ارتش اسرائیل را بنا نهادند

معاون دادستان تهران: بهانه‌ای برای تعطیلی مغازه‌های طلافروشی وجود ندارد

رئیس مطالعات بین‌المللی انرژی: در آینده باید صادرات نفت را باید با واردات بنزین تهاتر می کنیم

استاد اقتصاد دانشگاه کانادا: در کشورهای آمریکای لاتین رایزن بازرگانی نداریم

گلکسی S21 FE بی‌سروصدا یک اپلیکیشن مهم را دریافت کرد

ارمنستان در مدار غرب؟

هشدار نسبت به نشر اکاذیب در فضای مجازی

استوری اسحاق جهانگیری در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی