پیام ویژه

آخرين مطالب

حضور 1750 شرکت ایرانی و خارجی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی کشور

تبلور دیپلماسی انرژی ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران وزارت نفت

تبلور دیپلماسی انرژی ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران گفت: با وجود تبلیغات علیه دیپلماسی انرژی و موفقیت‌های بین‌المللی صنعت نفت ایران حضور و استقبال شرکت‌های خارجی از این رویداد بین‌المللی نشان از این دارد که اعتماد به صنعت نفت کشور رو به فرونی بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا جمالی امروز (دوشنبه، 17 اردیبهشت) در نشست خبری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از روز چهارشنبه، 19 اردیبهشت در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: گام‌های مؤثری که طی 2 سال اخیر در صنعت نفت برداشته شده مرهون حمایت و هدایت وزیر نفت است.
وی ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و همه دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با تأکید بر اینکه نمایشگاه نفت بزرگترین رویداد نمایشگاهی ایران و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت نفت در غرب آسیاست، گفت: امسال با حضور و استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی روبه‌رو بودیم.
مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به اینکه بعضی از شرکت‌ها به‌دلیل محدودیت زیرساخت‌ها موفق به حضور در این رویداد نشدند، افزود: امیدواریم سال‌های آینده مقدمات لازم برای حضور همه شرکت‌ها فراهم شود.
جمالی با اشاره به حضور هزار و 500 شرکت داخلی و 250 شرکت خارجی در این رویداد بین‌المللی گفت: پارسال 2 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی به شرکت‌های خارجی اختصاص یافته بود، اما امسال فضای مربوط به حضور شرکت‌های خارجی به 5 هزار متر مربع رسیده است.
افزایش روز افزون اعتماد به صنعت نفت ایران
وی تأکید کرد: با وجود تبلیغات علیه دیپلماسی انرژی کشور و موفقیت‌های بین‌المللی صنعت نفت ایران انجام می‌شود اما حضور و استقبال شرکت‌های خارجی نشان می‌دهد که اعتماد به صنعت نفت ایران روز به روز افزایش یافته است.
مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به اینکه در این رویداد شرکت‌هایی از 12 کشور حضور دارند، گفت: این کشورها شامل روسیه، چین، آلمان، فرانسه، ژاپن، بلاروس، هند، کانادا، ایتالیا، ترکیه، اتریش و آرژانتین خواهد بود.
جمالی با بیان اینکه از مقام‌های بلندپایه دیگر کشورهای نفتی جهان برای حضور در آیین رسمی گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران دعوت شده است، تصریح کرد: در جانمایی نمایشگاه بیست و هشتم به رویکرد صنعت نفت در بخش بالادست، میان‌دستی و پایین‌دست توجه شده است و سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاه بر اساس زنجیره ارزش در صنعت نفت چیده شده‌اند.
وی ادامه داد: با هدف حمایت از تولید فناوری در صنعت نفت، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های فناور، دانشگاه‌ها و شرکت‌های استارتاپی اختصاص داده شده است.
حضور پر رونق صنعتگران و دانشگاهیان در نمایشگاه بیست‌وهشتم
مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به اینکه در حاشیه حضور پر رونق صنعتگران و دانشگاهیان در این نمایشگاه، رویدادهای جانبی پرشماری برگزار خواهد شد، تأکید کرد: بسیاری از این رویدادها به امضای قرارداد و تفاهم‌نامه در صنعت نفت و رونق تولید و اقتصاد منتج خواهد شد.
جمالی تصریح کرد: یکی از کارکردهای اصلی هر ساله نمایشگاه نفت، اتصال بی‌واسطه بخش دولتی و خصوصی است، در شرایط عادی به‌دلیل وجود دیوان‌سالاری اداری، این ارتباط با موانعی روبه‌روست اما این فرصت در نمایشگاه فراهم خواهد شد و گردش مالی بزرگی در این رویداد بین‌المللی ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه شعار امسال نمایشگاه نفت «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» است، گفت: در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت رونمایی از تجهیزات بار اول را خواهیم داشت که در حوزه تأمین نیاز داخلی و صادرات تجهیزات و فناوری صنعت نفت قابل اهمیت است.
ایجاد پردیس مجازی نمایشگاه نفت و تلویزیون اینترنتی شرکت ملی نفت
رئیس روابط‌ عمومی شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد: امسال برای بازتاب شایسته رخدادهای نمایشگاه در فرصتی مجازی، پردیس مجازی نمایشگاه و تلویزیون اینترنتی شرکت ملی نفت ایران را ایجاد کردیم تا افرادی که خارج از نمایشگاه هستند از این رویداد بهره ببرند.
جمالی تصریح کرد: برای نخستین بار سالن ویژه‌ای مربوط به شرکت‌های تجهیز محور و تولید بار اول در نظر گرفتیم تا سازندگان این تجهیزات تازه‌ترین تولیدات خود را به عرصه نمایش بگذارند.
حضور برجسته دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها در بزرگ‌ترین رویداد نفتی ایران
وی با بیان اینکه سالن 10 و 11 به حوزه فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی و پیوند بین صنعت و دانشگاه اختصاص داده شده است، افزود: 80 شرکت دانش‌بنیان در بیست‌وهشتمین نمایشگاه حضور دارند و فضایی نیز برای شرکت‌های نوپا به‌منظور ارتباط با صنعت نفت با حضور 64 شرکت استارتاپی فراهم کردیم.
مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت با اشاره به اینکه 70 هزار متر مربع فضای سرپوشیده و روباز زیر پوشش این رویداد است، ادامه داد: هر فضایی که در نمایشگاه امکان استفاده داشته، به شرکت‌های مختلف اختصاص یافته است با این حال شماری از شرکت‌ها به‌دلیل محدودیت فضا در نمایشگاه بیست‌وهشتم حضور ندارند.
جمالی تصریح کرد: در نمایشگاه سال گذشته 150 تفاهم‌نامه و قرارداد منعقد شد و امسال نیز در جریان رویدادهای جانبی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی امضا خواهد شد.
نمایش تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه و ساخت داخل در نمایشگاه نفت تهران
وی با بیان اینکه نمایشگاه نفت تهران بزرگترین رویداد نمایشگاهی ایران است، گفت: تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه ساخت داخل و تولید بار اول با توجه به همه زنجیره ارزش در بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت به نمایش گذاشته می‌شود.
به گزارش شانا، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و 750 شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.
نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.
این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای 19 تا 22 اردیبهشت‌ماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1480907/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهاجرت 111خلبان ایرانی به کشورهای منطقه

16 استان درگیر سیل و آبگرفتگی

تابلوهای فرنگی در بازارها سوژه خبرنگار صداوسیما شد

خسارت سیل و تگرگ به خودروها در مشهد

ویدئویی از همراهی مردم برای نجات پاکبانی که در‌ وسط سیل گیر کرده بود

خلف وعده دولت در پرداخت بدهی کشاورزان؛ فقط 7 درصد مطالبات پرداخت شد!

ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه 1403 برطرف شد

چرا «جمنای» نام هوش مصنوعی گوگل است؟

تعطیلی شنبه با کدام پیوست فرهنگی یا اقتصادی توجیه شده است؟

امکان دریافت کارت امتحانات نهایی از پنجره ملی خدمات هوشمند دولت

مراسم عقد زوج‌های جوان همزمان با ایام دهه کرامت در حرم امام رضا(علیه‌السلام)

بیت‌کوین بعد از 3 هفته رکوردی دیگر ثبت کرد

زمان واریز یارانه 300هزارتومانی اعلام شد

افتتاح سد مرزی «قیز قلعه سی» چه ره‌آوردی برای ایران به ارمغان دارد؟

سرمقاله ایران/ دفاع روسیه از محور مقاومت؛ استراتژی زودگذر یا سیاست اصولی؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ ایران و ابهام راهبردی در عصر آشوب منطقه‌ای

سرمقاله جمهوری اسلامی/ روحانیت و خطر دوری از مردم

سرمقاله صبح نو/ تلاش آمریکا برای فرار از مخمصه

سرمقاله آرمان امروز/ خرمشهر به مثابه بغداد

بزرگ‌ترین واحد هیدروکراکر خاورمیانه در پالایشگاه آبادان به بهره‌برداری می‌رسد

گله گوسفند طعمه سیل شد

طراحی و تولید سامانه پایش مصرف برق توسط شرکت های دانش بنیان

نماینده مجلس: اعتراض طلافروشان هیچ ربطی به مالیات ندارد

سرمقاله اعتماد/ این آخرین سیلاب نیست!

سرمقاله شرق/ ارزیابی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

اعلام جزئیات حکم "تتلو" از زبان وکیلش

هشدار بارش شدید در 9 استان کشور

فهرست خودروهای برقی در سامانه اعلام شد

لطمه به معیشت مستاجران با افزایش اجاره‌بها

مشخصات و طراحی احتمالی موتورولا ریزر 50 و ریزر 50 اولترا افشا شد

بانکی پور: نتایج قانون جوانی جمعیت مثبت بود؛ افزایش 15 درصدی نرخ باروری

صدور حکم نهایی شرکت مدیران خودرو تا دو روز آینده

دیدار فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با دو خانواده شهید کرمانشاهی

چگونه از سامانه ملی خدمات کارت امتحان نهایی بگیریم؟

کارشناس هواشناسی: هشدار نارنجیِ امروز هم برای مشهد فعال است

نوجوان 15 ساله اطلاعات بانکی 1300 نفر را سرقت کرد

مالیات بر عایدی سرمایه مشمول چه کسانی می شود؟

امدادرسانی به بیش از 4400 سیل‌زده در خراسان رضوی

امدادرسانی به 4 زن گردشگر ‌مفقود در دزفول

پرده برداری ناقص از آمار ساخت مسکن

خانه های مشمول مالیات برخانه خالی مشخص شد

شیائومی 15 اولترا احتمالاً با بزرگترین سنسور دوربین در گوشی‌های هوشمند معرفی خواهد شد

سرمقاله کیهان/ یاری که جایگزین ندارد

سرمقاله وطن امروز/ غافلگیری آرتیست!

سرمقاله فرهیختگان/ امانوئل فرزندخوانده ناپلئون

سرمقاله خراسان/ استعفا یا عزل؛ لطفا به حرمت جان شهروندان اقدام کنید!

شرکت گاز مازندران از سازمان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

نشست فرمانده مرکز بسیج بنیاد شهید کشور با خادمین شهدای کرمانشاه

اتهام جنجالی ترامپ علیه بایدن

بازی Ghost of Tsushima عرضه موفقی روی استیم داشته است