پیام ویژه

آخرين مطالب

نمازگزارانی که نیامدند يادداشت

نمازگزارانی که نیامدند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
مطهره شفیعی| صفوف نماز جمعه تهران برخلاف گذشته پر تعداد نبود؛ خلوت بودن صفوف نماز جمعه در روزگذشته عجیب نبود، برخی از نمازگزاران ترجیح دادند تا مشخص نشدن پرونده زمین‌های حوزه علمیه ازگل به صدیقی اقتدا نکنند.
چندی پیش عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب این حضور را چنین پیش‌بینی کرده بود: «به‌نظرم پس از افشای اسناد اخیر، حضور دوباره وی در نماز جمعه، امر غریبی خواهد بود و احتمالا موجب ترک برخی از نمازگزاران خواهد شد.» این فعال سیاسی دیروز هم نوشت: «ادامه امامت جمعه آقای صدیقی معنای روشنی دارد. اینکه آنچه افشا شده هیچ چیز جدیدی نیست همه موارد را می‌دانستند.» احمد زیدآبادی‌، فعال سیاسی هم در مورد حضور کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران به‌عنوان خطیب نوشت: «به فرض بی‌گناهی آقای صدیقی، او حداقل در مظان اتهام و مورد حساسیت جامعه است. با یک محاسبه دم‌دستی به نفع خود او هم نیست که در مقابل انظار عمومی به‌عنوان خطیب جامعه حاضر شود. اگر غرض از دعوت او برای اقامه نماز جمعه، تبرئه او از اتهام‌های مطرح‌شده باشد، بی‌اثر است. بنابراین، چنین تصمیمی چنان دغدغه‌هایی در اذهان مردم ایجاد می‌کند که پس از آن، نه می‌توان فرد بی‌گناهی را از اتهام غیرمستند تبرئه کرد و نه می‌توان گناهکاری را بر اساس مستندات محکمه‌پسند محکوم دانست.»
صدیقی در نماز جمعه قبلی چه گفته بود؟
اعلام برگزاری نماز جمعه دیروز تهران به امامت حجت‌الاسلام شیخ کاظم صدیقی با واکنش‌های مختلف روبه‌رو شده است. به‌جز یک مورد (سردبیر روزنامه ارگان شهرداری تهران در دوره مدیریت اصولگرایان) که با حمد الهی استقبال کرده در بیشتر موارد با انتقاد یا ابراز تعجب یا تفسیر سیاسی همراه بوده است. عصرایران نوشت: «چون هر 28 روز یکبار ایشان در نماز جمعه تهران ظاهر می‌شود مروری بر آنچه 4 هفته قبل (25 اسفند 1402) گفته است خالی از لطف نیست: خدا در دل‌های شکسته است. خدا در دلی خانه می‌کند که بشکند. (با توجه به ماه رمضان): سیر غذا نخورید. پیامبر همیشه سیر غذا نمی‌خورد. دولت آقای رئیسی توانسته نرخ بیکاری را به 7.6 برساند در حالی‌که دولت‌های قبل از او نتوانستند (توصیه به حجاب): بدن ما لباس ماست. پس لباس ما هم لباسِ لباس ماست. لباس، نشانه اجتماعی بودن ماست. ترک برخی از کار‌ها عبادت است همان‌طور که انسان چوب انجام دادن برخی از کار‌های خود را می‌خورد. در دولت آقای رئیسی سرمایه‌گذاری خارجی به 91 میلیارد دلار رسید. (توضیح: بانک مرکزی کل صادرات ایران در سال گذشته را 69 میلیارد دلار اعلام کرده و آقای صدیقی برای رقم سرمایه‌گذاری خارجی منبعی ذکر نکرد.) در انتخابات 11 اسفند 1402 پابرهنه‌ها آمدند، اما مرفهین بی‌درد نیامدند. مشارکت 41 درصدی جهاد مقبول بود. گرانی‌ها دو علت دارد: یکی تحریم‌ها و دیگری سابقه سوءمدیریت (یعنی سوءمدیریت در قبل و نه در دولت فعلی) یکی از دلایل نرخ بالای تورم رشد نقدینگی است و دولت آقای رئیسی رشد نقدینگی را از 42 درصد به 34 درصد رسانده است. رشد تولید در برخی استان‌ها چنان بوده که افرادی را برای کار پیدا نکردند و از استان‌های دیگر 15 هزار نفر را جذب و مشغول کردند.

صدیقی چه گفت؟
خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مستمعین نماز جمعه گفت: در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی قتلگاه جوانان و مسلخ آبروها شده و این طلبه و سرباز ناچیز آنان را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت موجب شدند که دل مردم شکست. مردم ما را می‌دیدند گریه می‌کردند. از اینکه ما باعث شدیم به شما حمله شد، از شما مردم ایران و رهبر انقلاب عذرخواهی می‌کنم. خیلی بدهکار شما مستمعین این دو دهه خطبه‌های این ناچیز هستم. حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ادامه داد: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی‌زنند بلکه مردم را می‌زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می‌کنم. این‌ها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آنها را محفوظ بگردان. خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مسأله اول عالم اسلام، غزه است. صبر، ایثار و مجاهدت در مردم در غزه اوج خود است. مردم غزه بیش‌از 33 هزار شهید تقدیم کردند و بیشتر شهدا کودکان بی‌دفاع بودند. این کودکان گرفتار گرسنگی و بی‌دارویی و بیماری هستند. آنها سنگر را ترک نمی‌کنند و حماس با قدرت با این رژیم جعلی مبارزه می‌کند و مقاومت لبنان با برنامه منظم، نقاط حساس آنها را زیر ضربات شدید خود قرار داده است. انصارا... یمن شریان‌های اقتصادی آنها را تحت فشار خود قرار داده و اسرائیل دارد زوال خود را تجربه می‌کند. صدیقی با اشاره به شعار سال، گفت: رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند. از دولت توقع دارم کمیته‌هایی از اقشار مختلف و صاحبنظران بخش‌های مختلف تشکیل دهد تا آنها نحوه ارتباط ملت و دولت و مشارکت را تعریف کنند و تسهیلات و امکانات در اختیار مردمی که به تولید کمک می‌کنند، قرار دهند. مردم در مساله پول ملی نباید گرفتاری داشته باشند. مردم نباید آنقدر خون جگر بخورند. باید مشکلات مردم هرچه سریعتر حل شود و بر آلام مردم، مرهم بگذارند. وی همچنین گفت: حجاب مساله قرآنی، اسلامی و فقهی و از وظایف بانوان متدین است. زنان قرن‌ها پایبند به حجاب بودند و زنان عفیف ما در نظام طاغوتی تسلیم خواست رضاخانی نشدند و حجاب را رعایت کردند. الان هم زنان در جبهه اول هستند و دولت و قوه قضائیه و نیروهای مردمی، وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش باید در یک برنامه هماهنگ مسائل فرهنگی و تربیتی را پیش ببرند. مبارزه با فساد فقط فساد اقتصادی نیست. بی‌حجابی قبول فساد غرب است. بعد انقلاب ما چالش حجاب نداشتیم. آحاد مردم حتی آنها که مومن نیستند، قانونمداری کردند. امیدوارم در یک حرکت ملی این مساله حل شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1476351/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟

حمله مسلحانه افراد ناشناس به پزشکان در کرخه

تکذیب فوت پزشک طرحی در هرمزگان

محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به 5 زن

زنگ هشدار آیفون برای برخی کاربران غیرفعال شده است؛ اپل مشکل را برطرف می‌کند

گوشی آیفون 16 چه زمانی عرضه می‌شود؟

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

مردی که تسلیم نمی‌شود

گرفتارشدن خودرو‌ها در سیل شدید خیابان‌های آنکارا

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

رئیس پلیس راهور: حق بیمه بر اساس نمره منفی و جریمه خواهد بود

قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

رادان: برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد

پرونده قتل یک پزشک در مطب به‌ کجا رسید؟

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

تصاویر فا‌ش‌شده از گلکسی F55 شایعه مهم را تأیید می‌کنند

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

موج مهاجرت پرستاران؛ عمان 6 برابر ایران حقوق می‌دهد

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

دلار به دنبال بازه آرامش

دغدغه‌های انتقال فرآورده‌های نفتی از ایران با گازوئیل

صادرات زعفران ایرانی با نام افغانستان!

زارع‌پور خبر داد؛ بسته هدیه اینترنت 30 گیگابایتی برای معلمان

گجت جنجالی ربیت R1 از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند

تیک‌تاک شاید در اتحادیه اروپا نیز ممنوع شود

اشتغال اهمیت دارد

بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از 36 سال انتظار به آغوش خانواده‌

معاون سازمان راهداری: 40هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد

رو هوا بزن! 56000 تومان جایزه

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

امضای 2 سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات

ال‌جی یکی از شاخص‌ترین مانیتورهای دنیا را عرضه کرد

حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه خوزستان

کشته شدن 19 نفر در جنوب چین بر اثر ریزش جاده‌ای کوهستانی