پیام ویژه

آخرين مطالب

آلمان به کشور پلیسی برای حامیان فلسطین بدل شده است يادداشت

آلمان به کشور پلیسی برای حامیان فلسطین بدل شده است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایسنا /متن پیش رو در ایسنا منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در واکنش به عملیات طوفان الاقصی و حملات هوایی و زمینی گسترده علیه غیرنظامیان در این باریکه که به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از فلسطینی‌ها و آواره شدن هزاران نفر دیگر منجر شده، موجی از اعتراضات علیه کشورهای غربی حامی این رژیم به راه افتاده و در این میان، یکسری از کشورها از جمله آلمان با حامیان فلسطین مقابله می‌کنند.
 پایگاه خبری scheerpost در گزارشی می‌نویسد: دو نفر از حامیان فلسطین در برلین می‌گویند که آلمان به کشوری پلیسی علیه فعالان و حامیان فلسطین بدل شده و بدون اخطار قبلی به منازلشان حمله می‌کند.
«سعید» و «یاسمن» 2 فعال فلسطینی هستند که به صورت همزمان با یورش پلیس به منازلشان در برلین روبه‌رو شدند و این تاکتیک پلیس در حمله همزمان برای این است که فعالان فرصت نداشته باشد یکدیگر را مطلع کنند.
پلیس همین‌طور تمامی وسایل ارتباطی آنها را توقیف و تلفن‌هایشان را ضبط کرده است.
سعید در یکسری مطالب در رسانه‌های اجتماعی نوشت که این بار سوم است که پلیس اینطور حمله می‌کند و بابت فعالیت‌هایش هدف پلیس است و کار اشتباهی انجام نمی‌دهد.
او نوشت: اصلا خوب نیستم. چرا دولت آلمان تلاش می‌کند تا هرکاری از دستش برمی‌آید برای مجرم کردن من انجام دهد؟ من کار اشتباهی انجام نداده‌ام؟ دولت آلمان و رسانه را مسؤول اتفاقاتی که برای من می‌افتد، می‌دانم.
یاسمن نیز گفت که به دلیل فیلمی که علیه اقدام دیپلمات رژیم صهیونیستی و سفیر این رژیم در برلین در رسانه اجتماعی منتشر کرده، به خانه‌اش حمله کرده‌اند.
او نوشت: من در ویدیوی خود توضیح دادم که چرا فعالان به «رون پروسر»، سفیر رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کنند، اما پلیس این فیلم را به عنوان مدرکی در نظر گرفت که من در جمع معترضان بودم در حالیکه من اصلا آنجا نبودم.
یاسمن معتقد است که این یورش فقط یک رویداد نیست بلکه در اصل، یک کارزار بزرگتر علیه فعالان حامی فلسطین از سوی مقام‌های آلمان است. ما را دستگیر و هدف حمله قرار می‌دهند و در حالیکه در یک تجمع قانونمند هستیم، دستبند می‌زنند.
او ادامه داد: یک روز پس از آنکه من را بدون هیچ دلیل محکمی دستگیر کردند، از من اثر انگشت گرفتند، تصویرم را گرفتند و زندانی‌ام کردند. بعد من را تحت نظر پلیس به منزلم برگرداندند. همه اینها به این خاطر بود که من فعالی هستم که علیه نقض حقوق بشر توسط اسرائیل اعتراض می‌کنم. من نگرانم و سوال من اینجاست که گام بعدی چیست؟ آیا آنها به من تیراندازی می‌کنند؟
این نخستین باری نیست که پلیس برلین به منازل مردم بابت ارسال مطالب در رسانه‌های اجتماعی حمله می‌کند. اوایل ماه جاری میلادی هم، پلیس به خانه یک زن میان‌سال به این دلیل حمله و او را دستگیر کرد که در رسانه اجتماعی نوشته بود: از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌شود.
پلیس برلین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این زن به استفاده از نمادهای سازمان‌های خلاف قانون اساسی متهم شده است. در آلمان، وزارت کشور خودش تشخیص داد که شعار اعتراضی مردمی شعار حماس و شبکه همبستگی صامدون، یک سازمان ممنوعه طرفدار فلسطین است.
آلمان به عنوان امتداد دولت آپارتاید اسرائیل عمل می‌کند. آلمان نه تنها همان تبلیغات اسرائیل را به فلسطینی‌ها تعمیم می دهد بلکه همچنین تاکتیک‌های مشابه جنگ روانی را علیه فعالان حامی فلسطین برای جلوگیری از همبستگی در داخل کشور اتخاذ کرده است.
یورش پلیس ناشی از فعالیت در رسانه‌های اجتماعی بسیار شبیه به «سیاست تحمل صفر» اسرائیل در قبال فعالیت رسانه‌های اجتماعی در فلسطین است که منجر به دستگیری صدها فلسطینی با تابعیت اسرائیلی شد که همبستگی یا حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند. اوایل جنگ غزه، پلیس اسرائیل یک زن را به دلیل انتشار یک مطلب در واتساپ دستگیر کرد.
البته که این مطالب تهدیدی علیه اسرائیل و آلمان نیست اما این یورش‌ها و دستگیری‌ها برای ایجاد ترس و بازداشتن دیگران از شرکت در راهیپمایی‌ها یا انتقاد از نسل کشی اسرائیل در غزه صورت می‌گیرد.
در برلین اقدامات پلیس به شکل فعالیت‌های فوق العاده برای ساکت کردن و سرکوب فعالیت‌های حامی فلسطین صورت می‌گیرد. همین اواخر، دولت و رسانه‌ها به بهترین شکل ممکن تلاش کردند تا کنگره فلسطین را که تجمعی از نخبگان بین‌المللی، فعالان و خبرنگارانی چون «سلمان ابو سیتا» و «علی ابونیما» است، تعطیل کنند.
«ایریس اسپرانگر»، یکی از مقام‌های وزارت کشور آلمان اظهار داشت که مقام‌ها، کنفرانس برنامه ریزی شده فلسطین را زیر نظر دارند، در حالی که «دیرک استتنر»، رهبر فراکسیون اتحاد دموکرات مسیحی خواستار آن است که برای جلوگیری از رویداد ضد یهودی باید هر کاری انجام شود.
یکی از سازمان دهندگان این کنفرانس گفت: این نقض جدی آزادی بیان ما است. این واقعیت که دولت و مطبوعات آلمان این کنفرانس را یک گردهمایی نفرت ستیزانه نامیده‌اند، بدون اینکه حتی به محتوای کنفرانس بپردازند و یا اشاره کنند که یک گروه برجسته یهودی در برگزاری آن کمک می‌کند و یک چهارم سخنرانان یهودی هستند، نشان می‌دهد که سیاستمداران آلمانی علاقه‌ای به حفاظت از زندگی یهودیان در آلمان ندارند، بلکه ترجیح می‌دهند سازمان دهندگان را مرعوب، تهدید و از نظر مالی محدود کنند تا از ایدئولوژی نسل کشی خود محافظت کنند.
«Judische Stimme»، گروه یهودی ضدصهیونیست در کمیته سازماندهی این کنفرانس، بودجه کنگره را تامین می‌کند. این مساله اکنون به هدف کمپین سرکوبگرانه دولت تبدیل شده است. روز سه‌شنبه، بانک دولتی برلینر اسپارکاسه، حساب این گروه را مسدود کرد و تمام سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده از GoFundMe برای کنگره اکنون غیرقابل دسترسی است. این بانک خواستار دانستن نام و آدرس به روز شده هر یک از اعضای سازمان شد که درخواستی بی‌سابقه و عجیب بود. این گروه معتقد است که این امر مستقیما با همبستگی آنها با فلسطین مرتبط است.
سازمان دهندگان این کنگره گفتند: دولت آلمان یهودیانی را که در برابر نسل کشی می‌ایستند، جرم انگاری و تهدید می‌کند.
این اقدام علیه کنگره برای حمایت از یهودیان نیست بلکه برای توجیه پاسخ استعماری آلمان به هولوکاست و با حفاظت از امنیت داخلی اسرائیل است. آلمان همچنین با تایید اینکه اسرائیل در واقع نماینده واقعی یهودیت جهان است و باید تعریف ضد صهیونیسم و یهودی ستیزی را واقعیت دانست، دیگر جایی برای هویت فلسطینی نمی‌گذارد.
در واقع، یهودیان ضدصهیونیست همان تهدیدی را برای آلمان دارند که فلسطینی‌ها چون آنها برلین را مجبور می‌کنند تا نسل کشی گذشته، حمایت از نسل کشی و آپارتاید کنونی را به حساب بیاورد.
به چالش کشیدن کشور پلیسی آلمان
محمود دیگر فلسطینی است که بابت شرکت در یک راهپیمایی حمایت از فلسطین و بیان این جمله که «بدون توجه به مذهب یا فرقه و از نهر تا بحر، فلسطین برای همه است» هدف پلیس کارلسروهه قرار گرفت و همین جمله کافی بود تا پلیس اعلام کند که او با زیر سوال بردن حق موجودیت اسرائیل، مرتکب جرم انزجاری شده است. او باید 7500 یورو جریمه بپردازد.
محمود نه تنها گفت که این اتهام چقدر سورئال و مضحک بود، بلکه این را هم گفت که دولت حاضر است تا حد زیادی تلاش کند تا او و همه فلسطینی‌ها را به عنوان جنایتکاران خطرناک طبقه بندی کند که باید محاکمه شوند.
نگرانی و ترس از اینکه یک فعال حامی فلسطین باشی، در خیابان‌های آلمان حس می‌شود. بسیاری دیگر به تظاهرات نمی‌آیند. مسلمانان و مساجد تبلیغات اعتراضات را متوقف کردند و بسیاری حتی در انتشار پست در رسانه‌های اجتماعی محتاط عمل می‌کنند. تاثیر روانی جنگ آلمان بر فلسطینی‌ها کار خود را انجام می‌دهد، در حالی که نخبگان رسانه‌ای به لفاظی‌های هژمونیک دولت کمک می‌کنند.
با وجود اقدامات شدید دولت برای جرم انگاری همبستگی با فلسطین، فعالانی مانند محمود، یاسمین و سعید، اکنون و پیش از عملیات طوفان الاقص، پیوسته در حمایت از مردم فلسطین ایستادگی کرده‌اند. با این حال، بسیاری در آلمان هنگام انتخاب شرکت در یک تظاهرات یا به اشتراک گذاشتن یک پست در رسانه‌های اجتماعی مجبورند خطرات متعددی را محاسبه کنند چون متوجه می‌شوند که تلاش آنها برای متوقف کردن نسل کشی معادل به چالش کشیدن خود دولت آلمان است.
یاسمن که خودش فلسطینی نیست گفت که با وجود این نگرانی‌ها، هرگز از مبارزه برای مساله فلسطین دست نمی‌کشد و افزود:‌ مادام که نسل کشی و همکاری متوقف نشود، تا زمانی که جنایتکاران واقعی آنجا هستند، من صدای فلسطینیان هستم. من نمی‌توانم شب‌ها بخوابم چون می‌دانم در این مورد کاری انجام نمی‌دهم، حتی اگر فقط در اعتراض شرکت کنم.
سعید در اینستاگرام نوشت که با وجود هدف قرار گرفتنش توسط دولت ساکت نمی‌نشیند.
محمود هم حس مشابهی داشت و گفت: من به عنوان یک فلسطینی چاره‌ای ندارم. ما باید بجنگیم. می‌دانم که کار اشتباهی انجام نداده‌ام و می‌دانم من و دیگر فعالان حامی فلسطین در طرف درست تاریخ هستند.

ترجمه ایراندخت آذرشکیب

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1476110/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

مردی که تسلیم نمی‌شود

گرفتارشدن خودرو‌ها در سیل شدید خیابان‌های آنکارا

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

رئیس پلیس راهور: حق بیمه بر اساس نمره منفی و جریمه خواهد بود

قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

رادان: برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد

پرونده قتل یک پزشک در مطب به‌ کجا رسید؟

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

تصاویر فا‌ش‌شده از گلکسی F55 شایعه مهم را تأیید می‌کنند

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

موج مهاجرت پرستاران؛ عمان 6 برابر ایران حقوق می‌دهد

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

دلار به دنبال بازه آرامش

دغدغه‌های انتقال فرآورده‌های نفتی از ایران با گازوئیل

صادرات زعفران ایرانی با نام افغانستان!

زارع‌پور خبر داد؛ بسته هدیه اینترنت 30 گیگابایتی برای معلمان

گجت جنجالی ربیت R1 از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند

تیک‌تاک شاید در اتحادیه اروپا نیز ممنوع شود

اشتغال اهمیت دارد

بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از 36 سال انتظار به آغوش خانواده‌

معاون سازمان راهداری: 40هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد

رو هوا بزن! 56000 تومان جایزه

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

امضای 2 سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات

ال‌جی یکی از شاخص‌ترین مانیتورهای دنیا را عرضه کرد

حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه خوزستان

کشته شدن 19 نفر در جنوب چین بر اثر ریزش جاده‌ای کوهستانی

خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا

شناسایی فرار مالیاتی 860 میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

عاقبت دانه‌درشت‌ها

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس

قراردادی با چین وجود دارد؟

صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند

تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت

انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت عرضه ارز در مرکز مبادله

وزیر جهادکشاورزی: اجازه نمی‌‌دهیم محصولاتی که خودمان داریم وارد کشور شود

حلقه هوشمند رقیب گلکسی رینگ روانه بازار آمریکا می‌شود

با هم‌ دوست باشید