پیام ویژه

آخرين مطالب

فرسودگی اسرائیل در غزه و کابوس کُشنده «انتقام ایران» يادداشت

فرسودگی اسرائیل در غزه و کابوس کُشنده «انتقام ایران»
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
در حالی که ایران درموضوع انتقام جدی است، محافل صهیونیستی با انواع ترفند‌ها تقلا می‌کنند تا شاید عملیات انتقامی ایران منتفی شود.
جنگ غزه، ارتش و اقتصاد و دولت صهیونیستی را شدیدا فرسوده کرده، و پس از شش ماه نسل‌کشی، نه چشم‌اندازی از موفقیت حداقلی دیده می‌شود و نه ارتش و اقتصاد رژیم تا پیش از این، درگیر جنگی بوده که بیش از چند روز یا چند هفته طول بکشد. گزارش محافل صهیونیستی، وخامت اوضاع را نشان می‌دهد:
- رادیو ارتش: برای نخستین بار از آغاز جنگ، همه نیروهای زمینی به استثنای تیپ ناحال از نوار غزه خارج شدند.
- اسرائیل هیوم: ارتش در خان‌یونس قادر به دستیابی به دستاوردی در مورد افراد ربوده شده نیست.
- روزنامه ‌هاآرتص: سربازان اسرائیل در حالی جنوب غزه را ترک می‌کنند که به اهداف خود نزدیک هم نیستند. پیروزی آن‌ چنان که نتانیاهو توصیف می‌کند، نزدیک نیست. چند افسر ارتش گفتند عقب‌نشینی از غزه به‌دلیل خستگی شدید در جنگ رخ داد؛ نه‌ برای ابراز حسن‌نیت در مذاکرات تبادل اسرا.
- شبکه 12 اسرائیل: با وجود گذشت 6 ماه از آغاز جنگ، هنوز 100 هزار اسرائیلی در پی صدور دستورات تخلیه از خانه‌هایشان آواره هستند و هیچ چشم‌اندازی برای آنها وجود ندارد.
- شبکه کان: اسرائیل فاقد هرگونه استراتژی برای اداره جنگ است، بنابراین نمی‌تواند مذاکرات را پیش ببرد.
- شبکه الجزیره: اقتصاد رژیم صهیونیستی در 6 ماه جنگ، متحمل خسارت 56 میلیارد دلاری شده و با کسری شدید بودجه دست و پنجه نرم می‌کند.
- هرتزل‌ هالوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما مشغول جنگی هستیم که تاکنون، تجربه نکرده بودیم. ما درحال پرداخت هزینه سنگینی هستیم و سربازان و فرماندهان زیادی را از دست دادیم.
- معاون سابق شورای امنیت‌ ملی اسرائیل: «نشانه‌های زیادی وجود دارد که ایران پاسخ نظامی خواهد داد. اسرائیل در بزرگ‌ترین ‌ضعف استراتژیک تاریخ خود قرار دارد. اما دولت، به شیوه‌ای نابخردانه ما را در آستانه شکست در جنگ با دشمنی قدرتمندتر، پیچیده‌تر و مرموز‌تر از همیشه، قرار می‌دهد؛ در بعد سیاسی، اختلافات با ایالات‌متحده؛ و در بُعد بین‌المللی، آسیب شدید به وجهه اسرائیل. اسرائیل درجریان رسیدگی‌ حقوقی بی‌سابقه در دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان بین‌المللی کیفری است. اسرائیلی‌ها هنوز از درک عمق فاجعه عاجزند: ضربه‌ای که صدها، شاید هزاران اسرائیلی متحمل خواهند شد، زیرا در هر کشوری که پا بگذارند با خطر دستگیری مواجه خواهند شد. در بعد نظامی، ارتش اسرائیل در جدی‌ترین بحران قرار دارد. رئیس و همه ستاد کل، و اکثر افسران ارشد، مقصر شکست هستند. آمریکا و بقیه دوستان ما از عمق‌ شکست نظامی و نحوه استفاده از «نیروی بی‌بندوبار» در غزه شوکه شدند. نیروی رزمی پس از 6ماه بسیار فرسوده شده و نیروهای ذخیره تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار دارند».
در حالی که دولت نتانیاهو وانمود می‌کرد مقاومت غزه را سرکوب نموده، حملات مقاومت طی چند روز گذشته مجددا رو به شدت گذاشت و فقط در یک روز، بالغ بر 14 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند. همزمان و در حالی که تل‌آویو و کرانه باختری، شاهد عملیات شهادت‌طلبانه بود، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق، از بلندی‌های اشغالی جولان تا بندر ایلات را آماج حملات خود قرار دادند. مقاومت یمن هم در یک روز، سه کشتی وابسته به اسرائیل و آمریکا را مورد هدف قرار داد.
ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق گفته است: «با وضعیتی پیچیده و بی‌سابقه مواجهیم، ایران و حزب‌الله به حملات خود ادامه داده و حماس هنوز از شکست‌ خوردن دور است. به خاطر این وضعیت، دولت نتانیاهو باید فردا یا زودتر منحل شود».
در این وضعیت فرساینده، قاطعیت ایران برای گرفتن انتقام خون شهدای اقدام تروریستی اخیر، قوز بالای قوز برای اسرائیلی شده که کابوس مجازات شدن از چند جبهه رهایش نمی‌کند.
مقامات صهیونیستی از یک‌سو زبان به لاف تهدید گشودند؛ اما رسانه‌های‌شان پس از
مشاهده بی‌تاثیری، وارد فاز دیگری شده‌اند. روزنامه جروزالم پست مدعی شد: «ایران از طریق عمان به آمریکا پیام داده که در صورت آتش‌بس دائمی در غزه و عدم حمله به رفح، از اقدام تلافی‌جویانه مستقیم علیه اسرائیل دست خواهد کشید». سایت اسرائیلی ترور آلارم هم نوشت: «اگر ایران به تل‌آویو یا حیفا حمله کند، اسرائیل 9 سایت ایرانی را خواهد زد. ایران به اسرائیل اطلاع داده که از پاسخ به حمله هوائی که در آن فرماندهان ارشد سپاه در سوریه کشته شدند، خودداری خواهد کرد»! برخی دیگر از محافل صهیونیستی و غربی هم نوشتند که «آمریکا از ایران مهلت خواسته تا پاسخ نظامی به جنایت اسرائیل ندهد و در مقابل آمریکا، اسرائیل را موظف به آتش‌بس و خاتمه جنگ غزه کند».
ادبیات برخی رسانه‌های غربی هم این‌گونه است که: «ایران به آمریکا گفته که می‌تواند با امضای توافق آتش‌بس دائمی در غزه از حمله مستقیم به اسرائیل جلوگیری کند» و «ایران از طریق عمان پیامی را به آمریکا رساند مبنی بر این که ما مستقیماً به اسرائیل حمله خواهیم کرد، مگر اینکه جنگ غزه متوقف شود و ارتش اسرائیل عقب‌نشینی کند» و «مقامات آمریکایی از ایران مهلت خواسته‌اند تا پاسخ نظامی به اسرائیل ندهد و در مقابل، اسرائیل را موظف به آتش‌بس و خاتمه جنگ غزه کند».
این فضاسازی در حالی است که جنایات صهیونیست‌ها در غزه اشباع شده و بحران پدید آمده، در اثر استقامت غزه، به سمت دولت نتانیاهو و اقتصاد و ارتش رژیم کمانه کرده است. رژیم ناچار است حتی بدون هیچ توافقی با مقاومت فلسطین، عقب‌نشینی نماید. در واقع صهیونیست‌های درمانده و حامیان آمریکایی آن می‌خواهند نیاز اضطراری رژیم را به عنوان امتیاز به مقاومت بفروشند!
اما فارغ از بازی رسانه‌ای صهیونیست‌ها، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور چند روز قبل تاکید کرد: «ایران در پیامی مکتوب به آمریکا هشدار داد در دام نتانیاهو نیفتد: کنار بکش تا ضربه نخوری. در پاسخ، آمریکا از ایران درخواست کرد که اهداف آمریکایی را نزند».
وزیر امور خارجه هم در در دیدار مقام یمنی در عمان گفت «ایران علاوه‌بر اقدامات قانونی با استفاده از حقوق شناخته شده در چارچوب حقوق بین‌الملل، متجاوزان را تنبیه خواهد کرد». امیر عبداللهیان دیروز با صراحت بیشتری در دمشق تاکید کرد: «اتفاقی که رژیم صهیونیستی رقم زد، ثابت کرد مقامات این رژیم به هیچ تعهد بین‌المللی و ضابطه انسانی پایبند نیستند. این رژیم تنبیه خواهد شد و پاسخ لازم را خواهد گرفت. نتانیاهو آخرین دست و پا‌ها را می‌زند».
یادآور می‌شود جان مرشایمر، نظریه‌پرداز آمریکایی چند روز قبل تاکید کرد: «حمله به کنسولگری ایران ضربه بزرگی به قانون بین‌الملل بود، اسرائیل مضطر است، همچون یک یاغی رفتار می‌کند و می‌خواهد به هر قیمت خود را از افتضاحی که در غزه به بار آورده خارج کند». در همین حال، وبسایت آمریکایی FREEPRESS چند روز قبل در ارزیابی جنگ شش ماهه نوشت: «ایران، در حال بُردن جنگ است».

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1474693/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از 36 سال انتظار به آغوش خانواده‌

معاون سازمان راهداری: 40هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد

رو هوا بزن! 56000 تومان جایزه

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

امضای 2 سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات

ال‌جی یکی از شاخص‌ترین مانیتورهای دنیا را عرضه کرد

حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه خوزستان

کشته شدن 19 نفر در جنوب چین بر اثر ریزش جاده‌ای کوهستانی

خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا

شناسایی فرار مالیاتی 860 میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

عاقبت دانه‌درشت‌ها

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس

قراردادی با چین وجود دارد؟

صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند

تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت

انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت عرضه ارز در مرکز مبادله

وزیر جهادکشاورزی: اجازه نمی‌‌دهیم محصولاتی که خودمان داریم وارد کشور شود

حلقه هوشمند رقیب گلکسی رینگ روانه بازار آمریکا می‌شود

با هم‌ دوست باشید

وقوع زلزله در کرمان

جنجال جدید طلافروشان

ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

درخشش غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

افزایش 18 درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در 1402

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد

50فقره گوشی قاپی بعد از آزادی از زندان!

شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی

نمایندگان مجلس: افزایش 10 درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است

افزایش 21درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس

نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

حذف معافیت مشمولان بالای 35 سال از برنامه هفتم

لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت

زمان بهره برداری از خط 10 متروی تهران اعلام شد

انتقال 137 میلیارد لیتر نفت و فرآورده در 1402/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران 1000 کیلومتر افزایش می‌یابد

طول خطوط لوله انتقال نفت ایران 1000 کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال 137 میلیارد لیتر نفت و فرآورده در 1402

بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام

ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید

معاون رئیس‌جمهور: رشد صنعت نفت کشور امروز 20 درصد است

سوء قصد مرگبار با وینچستر به جان 2 برادر در نمایشگاه ماشین

استرداد کلاهبردار 1200 میلیاردی به کشور

برخورد قطار با اتوبوس در لس‌آنجلس آمریکا

شناسایی بیکاران با کد ملی برای معرفی به متقاضیان نیرو

اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر

توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »

اپل احتمالاً در iOS 18 مرورگر سافاری را با قابلیت‌های هوش مصنوعی متحول می‌کند

رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

12 نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم

تقدیر از روسای دو کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1403