پیام ویژه

آخرين مطالب

پول هست حساب نیست،حساب هست پول نیست! صحبت‌های متناقض وکلای بابک زنجانی و شرکت نفت درباره چرایی وصول نشدن مطالبات اقتصادي

  بزرگنمايي:

اخبار ویژه - درحالی که وکیل بابک زنجانی معتقد است یکی از علت‌های پرداخت نشدن بخشی از بدهی موکلش، ناتوانی شرکت نفت در معرفی حساب بانکی است، وکیل شرکت نفت می‌گوید: اینکه بانک‌های خارجی از افتتاح حساب برای پرداخت بدهی موکلش امتناع می‌کنند، صحت ندارد.


درحالی که وکیل بابک زنجانی معتقد است یکی از علت‌های پرداخت نشدن بخشی از بدهی موکلش، ناتوانی شرکت نفت در معرفی حساب بانکی است، وکیل شرکت نفت می‌گوید: اینکه بانک‌های خارجی از افتتاح حساب برای پرداخت بدهی موکلش امتناع می‌کنند، صحت ندارد.
وکیل مدافع بابک زنجانی در واکنش به اظهارات اصغر هندی مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت مبنی بر اینکه شرکت نفت از پرداخت بدهی بابک زنجانی ناامید شده، با‌اشاره به اقدامات صورت گرفته در چند ماه گذشته برای تسویه بدهی، به تسنیم گفت: مذاکراتی که تقریبا در یکسال گذشته صورت پذیرفت، منتج به انعقاد قراردادی بین شرکت نفت ایران و شرکای خارجی بابک زنجانی شد و قرار بر این شد که عملیاتی شدن این قرارداد در یکی از بانک‌های خارجی صورت گیرد.
رسول کوهپایه‌زاده افزود: نحوه انتقال وجه به این صورت بود که باید حساب مشترکی به ذینفعی شرکای خارجی بابک زنجانی و شرکت نفت ایران در بانک خارجی افتتاح می‌شد تا بعد از تحقق مفاد قرارداد فیمابین، امکان انتقال وجه فراهم شود.در این راستا به اتفاق شرکای خارجی، نمایندگان شرکت نفت و بانک مرکزی و نهادهای ذی‌صلاح در بانک خارجی حضور یافتیم زیرا طرف سوم این موضوع، بانکی بود که باید افتتاح حساب مشترک را قبول می‌کرد. متاسفانه آن بانک خارجی از قبول افتتاح حساب مشترک و انتقال وجه، خودداری کرد یعنی ابتدا اعلام کردند باید با واحد حقوقی خود مشورت کنند و بعد از آن هم تحریم‌های مالی و بانکی شدیدتر شد و نهایتا از افتتاح حساب مشترک اعلام خودداری کردند.
کوهپایه‌زاده ادامه داد: بعد از این اتفاق، شرکای خارجی زنجانی به شرکت نفت اعلام کردند که شما بانک معتبر بین‌المللی که مورد قبول‌تان هست را معرفی و موافقتش را جلب و اعلام کنید تا بیاییم حساب را باز کنیم که این امکان تا امروز فراهم نشده است. شرکای بابک زنجانی همچنین اعلام کردند اگر چنانچه شرکت نفت قادر نیست بانکی را معرفی کند، ما آماده هستیم در بانک دیگری عملیات مزبور را انجام دهیم و افتتاح حساب کنیم تا وجه انتقال یابد.
وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: این مسئله مستلزم آن است که شرکت نفت قبول کند و بیاید و حساب مشترک را در بانک و کشور معرفی شده از سوی شرکای زنجانی باز کند. الان چند ماه است ما مراتب اعلام آمادگی شرکای خارجی بابک زنجانی را هم به شرکت نفت و هم به نهادهای ذی‌صلاح قضایی و نظارتی اعلام کردیم و منتظریم شرکت نفت یکی از این دو کار را انجام دهد.
کوهپایه‌زاده افزود: ما الان در شرایط تحریمی خاصی قرار گرفتیم و به لحاظ تبادلات بانکی و پولی بین‌المللی در شرایط ویژه هستیم. نمونه آشکار آن این است که همین الان دولت قادر نیست 400 میلیون یورو پول خود را از آلمان انتقال دهد در حالی که پول مربوط به بابک زنجانی دو میلیارد یورو است.
وی اظهار داشت: تا زمانی هم که این پول به حساب مشترک واریز نشود در وضعیت زنجانی به لحاظ حقوقی و قضایی هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. از دادستانی و اجرای احکام درخواست داریم اگر هر کدام از طرفین در بحث استرداد وجه کوتاهی می‌کنند، حتما از ابزار قانونی استفاده کند تا این پول به نحوی منتقل شود.شرکای خارجی مستقیما با مقامات مسئول قضایی نیز در این خصوص مکاتبه و اعلام آمادگی کردند و مرجع قضایی نیز در جریان قرار دارد و منتظریم شرکت نفت نسبت به این قضیه جواب دهد. فکر می‌کنم دستور قضایی لازم است تا شرکت نفت را ملزم کند تا اقدامات عملی را در این قضیه انجام دهند.
وکیل شرکت نفت: شماره حساب دادیم
اما پولی واریز نشد
وکیل شرکت نفت نیز در رابطه با این صحبت‌های وکیل بابک زنجانی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هندی مسئول وصول مطالبات شرکت نفت طی مصاحبه‌های روزهای گذشته خود اعلام کرده است که به هیچ عنوان نه بابک زنجانی و نه شرکای وی پولی پرداخت نکرده‌اند و ما برای پرداخت بدهی شرکت نفت مأیوس شده‌ایم.
مهدوی افزود: شرکت نفت هیچ کدام از ادعاهای وکیل بابک زنجانی را مبنی بر پرداخت بدهی و یا بستن قرارداد با شرکای زنجانی تأیید نمی‌کند.
وی در رابطه با ادعای وکیل بابک زنجانی مبنی بر اینکه هیچ بانک خارجی حاضر نیست برای پرداخت بدهی زنجانی به شرکت نفت افتتاح حساب کند، بیان کرد: این ادعای وکیل زنجانی هم دروغ بزرگی است، زیرا بانک مرکزی ایران در کشورهایی از جمله چین و کشور‌های اروپایی دارای حساب است، همچنین شرکت نفت نیز در بیشتر کشورها دارای حساب است.
وکیل شرکت نفت تاکید کرد: در یک مورد بانک مرکزی از شرکای زنجانی سؤال کرد که می‌خواهند در کدام کشور حساب باز شود، شرکای زنجانی هم یک کشور را معرفی کردند، اما بعد از افتتاح حساب در کشور معرفی شده از طرف بانک مرکزی، هیچ پولی به این حساب واریز نشد.
مهدوی گفت: در صحبت‌های زنجانی که می‌گوید حاضر است بدهی خود را پرداخت کند، هیچ صداقتی وجود ندارد و تا امروز هم یک دلار هم به حساب شرکت نفت واریز نشده است.
وی افزود: قبل از برجام بابک زنجانی می‌گفت که به دلیل تحریم نمی‌تواند بدهی خود را پرداخت کند، با تصویب برجام، بابک زنجانی جزء اولین افرادی بود که از طرف اتحادیه اروپا رفع تحریم شد و در حال حاضر هیچ مشکلی برای پرداخت بدهی ندارد، اما متاسفانه زنجانی هیچ اراده‌ای برای پرداخت بدهی خود ندارد.
مهدوی گفت: حکم اعدام زنجانی در دیوان عالی کشور هم تایید شده است، اما هنوز خبری از اجرای حکم نیست.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/143703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا 3 ماه طول می‌کشد/ تمام موشک‌های هایپر سونیک ما به هدف اصابت کرد

آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

دلار 65 هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست/ ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟/ ماجرای عمل جراحی رهبری بدون بیهوشی عمومی/ ایشان دیگر به کوه نمی روند اما در خانه پیاده روی می کنند

سیدمحمد خاتمی: پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

در عملیات «وعده صادق» به هیچ وجه به مردم تعرض نشد و مراکز اقتصادی هدف قرار نگرفت/ مردم را ترساندند که رژیم صهیونیستی چنین و چنان می‌کند، در حالی که هیچ غلطی نتوانست بکند

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

چهره‌ سیاسی اصولگرا: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!/ پایداری‌ها نشان دادند برخلاف ادعاهایشان اهل معامله هستند!

حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

ادعای یک نماینده درباره نفوذی‌های اسرائیل در ایران

استناد نیروی انتظامی به لایحه حجاب، غیرقانونی است/ پلیس احتمالاً بر اساس قوانین دهه 60 درباره حجاب برخورد می کند/ بعید می دانم مردم با قانون حجاب و عفاف همراهی کنند

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد